شیک شو شیک بمان

بلاگ بررسی و معرفی بهترین سبک های لباس برای آقایان

شیک شو شیک بمان

بلاگ بررسی و معرفی بهترین سبک های لباس برای آقایان

5 راز مهم در پوشش جلسات برای آقایان


آقایان باید این نکته را بدانند که پوشیدن لباس های مناسب  و کت وشلوار در جلسات کاری مانند یک کارت ویزیت عمل میکند. پس باید در جلسات کاری خود دقت کنید که چه کت وشلواری را می پوشید.

جلسات کاری برای هر فرد حکم بسیار مهمی دارد پس شما باید در این موقعیت های مهم کاری خود بهترین لباس ها را بخرید.

ما در این مقاله میخواهیم شما را با 5 راز مهم در پوشش آقایان در جلسات آشنا کنیم.

در حالت کاری باید توجه کنید که ظاهری برازنده و آراسته شما را به اهداف کاریتان نزدیک می کند.

مناسب ترین لباس برای جلسات کاری شما معمولا کت و شلوارها هستند. کت و شلوارها جز لباس های رسمی هستند.

رنگ کت و شلوارها :

انتخاب رنگ کت و شلوارهاِی مردانه در جلسات بسیار مهم است. شما فکر کنید برای جلسه کاری مهم خود یک کت و شلوار براق با رنگی پر رنگ بپوشید به نظر شما مناسب است ؟

رنگ کت و شلوارها در پوشش آقایان بسیار اهمیت دارد. چرا که شما به عنوان یک فرد مهم در سازمان برای حضور در جلسه باید در پوشش خود دقت کنید. شما باید توجه کنید از رنگ هایی استفاده کنید که برازنده یک فرد مهم به عنوان فرد مهم سازمان باشد.

رنگ های مناسب در جلسات که مناسب شما آقایان باشد رنگ های کلاسیک می باشد. بهترین رنگ کت و شلوار برای شما آقایان در جلسات رنگ سرمه ای است و بعد از کت و شلوارهای سرمه ای بهترین و مناسب ترین کت و شلوارها برای جلسات شما کت و شلوارهای مشکی هستند.

پس اگر می خواهید جز آن دسته از آقایانی باشید که در جلسات کاری خود پوشش مناسبی داشته باشید و به اهداف خودتان نزدیک شوید می توانید از این رنگ ها استفاده کنید. لطفا در جلسات کاری خود از رنگ های دیگر به جز این رنگ ها استفاده نکنید.

مناسب ترین پیراهن ها در زیر کت کدامند ؟

برای آقایان همیشه این سوال پیش می آید که بر زیر کت و شلوارهای خود در جلسات مهم خود چه بپوشند ؟ زیر کت و شلوارهای خود نیز باید از پیراهن های مناسب استفاده کنید . بسیاری از آقایان هنگامی که کت و شلوارهای مشکی در جلسات استفاده می کنند از هر نوع و رنگ پیراهنی استفاده می کنند اما باید بدانید این کار بسیار اشتباه است.

زیر کت پیراهن خود باید از پیراهن های سفید و یا آبی آسمانی استفاده کنید. زیر این دو رنگ مناسب ترین رنگ ها برای جلسات شما محسوب می شود. اگر شما در جلسات کاری خود قصد دارید از کت و شلوار مشکی استفاده کنید بهتر است از پیراهن های سفید استفاده کنید. پیراهن سفید جز رنگ های خنثی است که مکمل بسیار خوبی برای کت و شلوارهای مشکی شما است.

اکسسوری های مناسب برای پوشش آقایان در جلسات :

دکمه سر آستین :

یکی از اکسسوری های مناسب برای شما آقایان در جلسات دکمه سرآستین ها هستند. دکمه سرآستین ها جز اکسسوری هایی هستند که آقایان با زدن آن ها در سر آستین خود مخاطب خود را بیشتر به خود جذب می کنند.

استفاده از دکمه سرآستین ها باعث می شود تا شکوه و نظم خود را بیشتر به رخ دیگر حضار برسانید.

کراوات ها :

یکی از اکسسوری های دیگری که باعث می شود شما در جلسه کاری خود از نظم بیشتری برخوردار باشید بستن کراوات است. کراوات ها باعث می شوند شما در جلسات کاری خود بیشتر به چشم بیایید.

اما برای آقایان سوال این جا است که چه نوع کراواتی مناسب است ؟

آقایان برای جلسه خود باید از کراوات هایی با رنگ های شاد مانند قرمز، بنفش و ... استفاده کنید.

کراوت ها در پوشش آقایان برای حضور در جلسات بسیار اهمیت دارند.

 

رنگ کمربند و کفش ها در جلسات :

یکی از نکات مهم در پوشش آقایان برای حضور در جلسات کمربند و کفش ها هستند. البته باید بگویم که کفش ها در حالت کلی مهم ترین رکن هستند. کفش در پوشش آقایان بسیار مهم است زیرا هنگامی که وارد جلسات می شوند اولین چیزی که به چشم بقیه می آید کفش ها هستند.

در حالت کلی یکی از نکاتی که باید به آن دقت کنید این است که برای داشتن یک پوشش مناسب باید حتما از کفش و کمربند های ست استفاده کنید تا ظاهر مناسب تری داشته باشید.

شما باید برای پوشش خود در جلسات از کمربندهای مشکی استفاده کنید. باید دقت کنید شما برای پوشش خود برای جلسات از کمربندها و کفش ها چرمی استفاده کنید.

برای گرفتن کمربندها سعی کنید از کمربندهای ساده با سگک ساده استفاده کنید تا جلب توجه نکنید.

بهترین و مناسب ترین رنگ برای شما رنگ مشکی است. مشکی بهترین انتخاب برای شما برای جلسات هستند.

یکی از مدل های کفش مردانه که برای شما آقایان در جلسات مناسب است کفش های نوک تیز با پاشنه های سه سانتیمتر و بنددار است.

نکته ای که در این جا باید دقت کنید پوشیدن جوراب ها در زیر کفش ها است.

تا به حال در جلسات کاری دقت کرده اید که هنگامی که پای خود را بر روی پای دیگر می اندازید جوراب شما نمایان می شود ؟

برای کفش های خود در پوشش جلسات خود جوراب های رنگ مشکی استفاده کنید و به هیچ وجه از رنگ های سفید استفاده نکنید.

مدل کت ها :

یکی از مدل های کتی که شما می توانید در جلسات کاری خود از آن استفاده کنید کت های دو دکمه یا تک دکمه هستند. در هنگام نشستن هر دو دکمه کت باز باشد و در هنگام ایستادن یا راه رفتن در کت دو دکمه ای فقط دکمه پایین باز باشد و درکت تک دکمه ای دکمه بسته باشد.

 

 

 

یک ساعت با کیفیت :

برای تکمیل استایل خود در جلسات کاری خود می توانید از یک ساعت با کیفیت استفاده کنید.

نکاتی که در انتخاب شلوار جین مردانه باید در نظر داشته باشید

نکات انتخاب شلوار مردانه جین

امروزه همه چه مرد و چه زن، چه جوان و چه پیر از شلوار جین استفاه می کنند. شلوار جین تقریبا برای همه مراسم های شما قابل استفاده است. اما برای خرید شلوار جین باید به نکاتی قبل از خرید دقت کنید. زیرا شلوار جین انواع بسیار مختلفی دارد و مدل های آن برای تمام اندام ها قابل استفاده است از جمله مردان بلند قد، کوتاه قد ، درشت اندام و لاغر.

برای انتخاب و خرید شلوارهای جین باید به نکاتی از جمله :

ابعاد شلوار جین :

اولین نکته ای که باید در انتخاب یک شلوار جین دقت کنیم باید به ابعاد شلوار مردانه جین دقت کنیم. شلوارهای جینی را انتخاب کنید که ابعاد واقعی اندام خودتان است یعنی اندازه شما باشد.

اندازه کمر: برای گرفتن اندازه کمر خود باید کاملا صاف بایستید یک متر را در باریک ترین قسمت کمر خود طوری که راحت ایستاده اید کاملا اندازه بگیرید.

اندازه پاچه : برای گرفتن اندازه پاچه خود صاف بایستید و به کمک یک متر از فاق شلوار تا لبه کناری آن را اندازه گیری کنید. برای اینکه اندازه گیری آن صحیح باشد بهتر است از یکی کمک بخواهید تا در اندازه گیری شما را کمک کند.

رنگ شلوار جین :

انتخاب رنگ شلوار جین یکی از گزینه هایی است که باید بسیار در آن دقت کنید. زیرا رنگ شلوار جین در هماهنگی و ست کردن بقیه اجزای استایل شما بسیار مهم است. پس یکی از مولفه های انتخاب شلوار جین گزینه رنگ شلوار است.

در حالت کلی شلوارهای جین دارای سه نوع رنگ کلی است :

رنگ شلوار جین روشن : طیف شلوارهای آبی روشن تا خاکستری روشن جز دسته رنگ های شلوارهای جین روشن است. این شلوارها به دلیل روشن بودن رنگ آن ها ظاهری نرم و پا خور راحتی دارند. این رنگ ها به دلیل روشن بودن در ست کردن بسیار راحت تر هستند.

رنگ شلوار جین تیره : شلوارهای جین با طیف رنگی تیره ظاهر شیک تری نسبت به رنگ های دیگر دارند. شلوارهای جین تیره را می توان در موقعیت های مختلف بپوشند. رنگ های تیره هم خوانی بهتری با اندام های مختلف دارند.

رنگ شلوار متوسط : شلوارهایی با طیف رنگی متوسط جز دسته رنگ های کلاسیک و اصلی شلوار جین محسوب می شود. این نوع شلوارها با رنگ متوسط برای ست کردن با البسه دیگر نیز راحت تر است.

انتخاب اندازه درست شلوار :

در انتخاب شلوار جین مهم نیست چه مقدار شلوار جین شما زیبا و چشمگیر است. مهم این است که شلوار جین شما اندازه اندام و فرم شما باشد.

در صورتی که شلوار شما مناسب اندام شما نباشد جلوه ای زشت بر تن شما خواهد داشت. در پوشیدن شلوار جین به یاد داشته باشید که کمر ، فاق و پاچه های شلوار کاملا اندازه باشد و برای شما تنگ نباشد.

هنگامی که شلوار جین خود را تن می کنید و پرو می کنید باید ظاهر آن را نیز از پشت ببینید تا مطمئن شوید که اندازه شما باشد. از آن جایی که شلوار جین ممکن است آب برود باید در هنگام خرید دقت کنید که شلوارهای جین کمی بلندتری را خریداری کنید.

برای خرید شلوار جین دقت کنید که شلوارجین شما راحت باشد. شلوار جین را در محیط فروشگاه بپوشید و کمی راه بروید، چند بار بنشنید و بلند شوید تا مطمئن شوید که شلوار نرمال است.

در راهنمای خرید یک شلوار جین دقت کنید که شلوار جین شما درست بر روی کمر شما قرار بگیرید. علاوه بر این دقت کنید که پاچه شلوار شما درست بر روی کفش شما قرار بگیرید. به تنگی ، گشادی و راسته بودن پاچه خود بر روی کفش دقت کنید تا به دلخواه شما باشد.

انتخاب انواع مدل های شلوار جین :

شلوارهای جین دارای مدل های مختلفی دارند. برخی از مدل های شلوارهای جین عبارتند از :

شلوارهای راسته گشاد :

این مدل از شلوارهای راسته گشاد نسبت به مدل های دیگر بسیار راحت ترند زیرا پاها در آن بسیار آزاد است. برش شلوارهای جین راسته گشاد از باسن تا قوزک پا در یک راسته هستند. مدل شلوارهای راسته گشاد بیشتر مناسب آقایانی است که هیکل بزرگی دارند و افراد لاغر اندام که پاهای باریک تری دارند این شلوارهای در تن آن ها پفی تر می ایستد.

 

 

شلوار راسته استاندارد :

این مدل از شلوارهای راسته استاندارد جز شلوارهایی هستند که هم راحت هستند هم برای بسیاری از مردان با هر نوع اندامی مناسب است. این مدل از شلوارها جین جز دسته های استاندارد و راسته شلوار جین است.

شلوار راسته لاغر :

این مدل از شلوارهای راسته لاغر جز مدل هایی هستند که در قسمت کمر و باسن جمع و جورتر و لاغر هستند در قسمت پاها تا قوزک پاها راسته است. این مدل از شلوارها بیشتر مناسب افرادی است که دارای پاهای لاغری هستند. شلوارهای جین راسته لاغر دارای ظاهری یکدست و مرتب تری هستند.

شلوارهای جین دم پا تنگ :

این شلوارهای جین ظاهری خاص تر دارند و سلیقه افراد خاصی است. مدل این شلوارها به گونه ای است که در قسمت بالا و پاها گشاد است اما در قسمت های قوزک پا تنگ تر می شود. این شلوارها بیشتر مناسب افرادی است که دارای پاهای لاغرتری هستند.

شلوار جین دم پا تنگ لاغر :

این مدل از شلوارها با شلوارهای جین دم پا تنگ متفاوت هستند آن ها در قسمت های بالا و باسن نیز تنگ هستند و به صورت مخروطی در قسمت های پاها گشاد و در قسمت قوزک پا تنگ می شود. این مدل از شلوارها مناسب افرادی است که اندام و جثه لاغرتری دارند. خرید این شلوارها برای افرادی که درشت اندام تر هستند به هیچ عنوان توصیه نمی شود.

دم پا گشاد استاندارد :

در مدل شلوارهای دم پا و گشاد استاندارد دم پای شلوار گشادتر از بالاتنه آن است. این شلوارها به دلیل دارا بودن دم پای گشاد خود بهترین گزینه برای کفش های بزرگ و بوت ها هستند زیرا دم پای آن روی کفش ها شما قرار می گیرد و بسیار استایل بهتری برای شما رقم می زند. این شلوارها به دلیل دارا بودن دم پای گشاد و استاندارد هستند مناسب همه اندام ها هستند.

کدامیک از پیراهن های مردانه نیاز به کراوات دارند ؟

از گذشته به امروز یقه های پیراهن های مردانه دچار تغییراتی گشته است. زیرا یقه های پیراهن ها مردانه هر کدام برای کاربردی به گونه ای متفاوت دوخته شده است. بسیاری از آقایان این موضوع را نمی دانند که برای هر نوع یقه ای کراوات می زنند اما برای بسیاری از یقه ها کراوات مناسب نیست و با بسیاری از یقه ها زدن کراوات نه تنها خوب نمی شود بلکه بسیار زشت می شود.

اما یک نکته را نباید نادیده گرفته و آن هم این موضوع است که از گذشته تا به امروز آنقدر تنوع در بین طراحی یقه ها زیاد شده است که شما می توانید با سلیقه خود نیز آن ها را انتخاب کنید و خریدن آن ها آنقدرها هم دیگه برای شما سخت نیست.

دیگه زمان آن گذشته که با همه پیراهن های خود کراوات بزنید ما در این مقاله می خواهیم شما را از سردرگمی در بیاوریم و به شما کمک کنیم تا بتوانید بهترین انتخاب را پیراهن را برای کراوات های خود را داشته باشید.

ما در این مقاله تقریبا شش مدل اصلی پیراهن های مردانه را دسته بندی کرده ایم و به شما خواهیم گفت چه نوع پیراهنی را می توان با کراوات ست کنید.

یقه ی لبه باز ( کراوات اختیاری ) :

یکی از محبوب ترین مدل یقه های پیراهن مردانه این مدل از یقه پیراهن ها است. علت نامگذاری این مدل از یقه این است که فاصله بین دو یقه باز است. این مدل از پیراهن ها در بین یقه های پیراهن ها جز آن دسته از یقه های پویا به حساب می آیند. این مدل از یقه ها بسیار انعطاف پذیر هستند و شما مطابق با سلیقه خود می توانید از کراوات استفاده کنید و یا از کراوات استفاده نکنید.

یقه لبه جلو ( کراوات لازم دارد ) :

این مدل از یقه پیراهن ها نوع سنتی یقه های پیراهن های مردانه است. همیشه آن ها را با کراوات ها دیده اید. با این یقه ها حتما باید کراوات ببندید زیرا در غیر این صورت جمع و جور کردن این مدل یقه ها بسیار دشوار است. و اگر بدون کراوات پوشیده شود ظاهر شما ژولیده دیده می شود.

این مدل از یقه ها به دلیل پهن بودن دست شما را در انواع گره های کراوات باز گذاشته است. شما طبق سلیقه فردی می توانید از گره های پهن و یا نازک استفاده کنید.

نکته ای که باید توجه کنید این است که این مدل از یقه در دو مدل دکمه دار و بدون دکمه در بازار وجود دارد. چیزی که شما باید به آن توجه کنید این است که در مدل بدون دکمه زدن گره کراوات مهم است و باید توجه کنید. این مدل از یقه پیراهن ها مهارت شما را در بستن کراوات نشان می دهد.

یقه های برش خورده ( کراوات لازم دارد ) :

این مدل از یقه ها در پیراهن ها برای کراوات ها پهن تر طراحی شده است از این رو کراوات برای این مدل از یقه ها کاملا الزامی است. این مدل پیراهن ها برای اینکه شما حتما باید از کراوات استفاده کنید باعث می شود مخاطبین شما بیشتر به استایل شما جذب شوند.

این مدل از یقه ها همانند یقه های باز هستند اما با این تفاوت که این مدل ها بسیار رسمی تر از یقه های لبه باز هستند. یقه ها و دور پارچه ی این یقه ها به معنای واقعی برش خورده هستند و فضای بیشتری را برای بستن گره کراوات در اختیار شما آقایان گذاشته است.

اگر سوال شما این است که چه کراوات هایی مناسب این مدل از یقه ها هستند؟ باید بگویم کراوات های پهن با جنس های کمی ضخیم مناسب ترین نوع کراوات برای این مدل از یقه های پیراهن ها هستند. پس اگر به این مدل از یقه ها علاقه مند هستید بهتر از کراوات های پهن استفاده کنید.

یقه ی دکمه دار ( کراوات اختیاری ) :

این مدل از یقه ها در گذشته برای بازیکنان چوگان دوخته شد. در این مدل قسمت و شل و تیزی شکل یقه با یک دکمه به قسمت خود پیراهن متصل شده است. این مدل از یقه ها در طول کل تاریخ جز پیراهن های همیشگی رسمی به شما رفته و می روند. این مدل از پیراهن ها که همچون یقه هایی دارند برای تمام موقعیت های شما مثل مراسم رسمی و غیر رسمی مناسب هستند اما برای خوب دیده شدن این پیراهن ها نیاز به زدن کراوات ندارید. این مدل نیز به سلیقه شما احترام گذاشته و دست شما را باز گذاشته است یعنی شما هم می توانید از کراوات ها استفاده کنید و هم می توانید استفاده نکنید.

یقه کلاب ( کراوات اختیاری ) :

این مدل از یقه های مدل های جدیدی هستند که طراحی شده اند و شما را بسیار جذاب نشان می دهند. این سبک از یقه ها بسیار غیر رسمی نسبت به مدل های سنتی هستند. این مدل از یقه ها باز هم دست شما آقایان را باز گذاشته است و شما می توانید از متناسب با سلیقه خود از کراوات استفاده کنید و یا استفاده نکنید. اما نکته ای که باید به آن توجه کنید این است که اگر شما قصد استفاده از این مدل یقه ها را دارید حتما باید از کراوات های پارچه ای و یا نخی استفاده کنید. کراوات های سنتی اصلا مناسب این مدل از یقه های کلای نیستند.

یقه های کوبایی ( بدون کراوات ) :

یکی از مدل های یقه ها که دوباره در سال های اخیر به مد پیراهن های مردانه بازگشت، مدل یقه های کوبایی است. یقه های کوبایی در ابتدا از یونیفورم های کارگران آمریکایی الهام گرفته شد و دوخته شد. اما امروزه به دلیل راحتی این یقه ها و باز بودن آن ها بین آقایان محبوب شد و دوباره در بازار پوشاک مردانه عرضه شد. یقه های این مدلی بر روی لباس ها یک شکاف باز مانند بر روی لباس دارند. این مدل از یقه ها بیشتر برای تابستان ها و مراسم غیر رسمی دوخته شده اند. بهم همین دلیل آقایانی که می خواهند از این مدل استفاده کنند به هیچ عنوان نباید از کراوات ها استفاده کنند زیرا تمام مدل این یقه به شکافی است که بر روی لباس دارد.

 

بررسی اساسی پیراهن های مردانه

پیراهن مردانه چه رسمی و چه غیر رسمی بی شک جزو مهم ترین و اساسی ترین لباس های مردانه محسوب میشود. پیراهن های مردانه تنوع بی‌نهایت زیادی دارند و با هر بودجه ای قابل خریدن هستند. شما میتوانید برحسب سلیقه شخصی خود، فرم بدن، ترکیب دیگر لباس ها و بودجه خود پیراهن مناسب و دلخواه خود را داشته باشید. اما پیراهن ها چه ویژگی هایی دارند؟

برای خواندن جالب ترین نکات در مورد پیراهن های مردانه تا آخر این مقاله با ما همراه باشید.

ویژگی های برتر پیراهن های مردانه چیست؟

پیراهن های مردانه عموما از جنس نخ و پنبه هستند و بنابر دسته بندی کژوال و رسمی الگوی خاصی دارند.

عموما پیراهن های مردانه، ساده و اغلب بدون جزئیات و طراحی های خاص هستند. پیراهن های مردانه میتوانند در هر رنگی باشند و رنگ آن‌ها بی‌نهایت متنوع است و از قانون خاصی پیروی نمیکنند.

هر یک از المان هایی که در بالا به آن‌ها پرداختیم در صورت تغییر از یک پیراهن رسمی به یک پیراهن کژوال یا از پیراهنی مناسب محل کار به پیراهنی مناسب میهمانی آخر هفته تبدیل می‌شوند.

 

بررسی سایز و اندازه پیراهن مردانه

معمولا آقایان پیراهن‌هایی را می‌پوشند که اندازه و سایز آن‌ها نیست. علت این مساله این است که بسیاری از این پیراهن‌ها به صورت صنعتی دوخته و آماده شده اند. پس لزوما سایز فرد خاصی در این مساله مطرح نیست و همه باید به دنبال پیراهن مناسب اندازه خودشان باشند. این مساله باعث می‌شود که کمتر پیراهنی از همه جهت مناسب و اندازه شما باشد. حتما برای شما هم اتفاق افتاده است که دور یقه اندازه شما نباشد اما آستین‌ها کاملا فیت و اندازه باشد؛ یا اندازه دورکمر خوب باشد اما قد پیراهن کوتاه یا بلند باشد.

در ادامه نکاتی را بررسی خواهیم کرد که مصداق هر دو نوع پیراهن صنعتی و شخصی دوز باشد و در هر دو مدل باید رعایت شوند.

پیراهنی که کاملا سایز و اندازه شما باشد راحت است و راحت بودن برای هرکس معنای متفاوتی دارد. مردانه که جثه درشتی دارند با پیراهن های بزرگ و آزاد راحت هستند اما افرادی که لاغر و نحیفند اگر این لباس را بپوشند ظاهر جالبی نخواهند داشت. افراد لاغر پیراهن های فیت و تنگ را باید انتخاب کنند. در هرجثه و اندامی که باشید پیراهنی که شما می‌پوشید باید چند ویژگی داشته باشند:

1.      سرشانه های پیراهن باید کاملا روی شانه باشند و دقیقا بر روی شانه ها تنظیم شود. حتی با کمتر از یک سانت نیز نباید به سمت گردن یا پایین کشیدگی داشته باشد.

2.      پیراهن کاملا اندازه باید در بخش قفسه سینه و بالاتنه ماکسیمم تا 2 سانت فضای آزاد داشته باشد تا از چسبیدن به بدن جلوگیری شود.

3.      یقه پیراهن بعد از بسته شدن باید تا یک اینچ فضای باز داشته باشد تا از احساس خفگی و سنگینی جلوگیری شود.

4.      سرآستین ها و جادکمه ها باید به نحوی دوخته شوند که دکمه های سرآستین به آسانی باز و بسته شوند.

5.      آستین ها باید اندازه استانداردی داشته باشند یعنی نه کوتاه باشند و نه گشاد و بلند باشند.

 مدل های بیشتر را در اینجا ببینید

بررسی جنس پیراهن های مردانه

در تولید پیراهن های مردانه از چه پارچه هایی استفاده میشود؟

پیراهن های نخی

پیراهن های مردانه نخ پنبه ای به علت بافت طبیعی خود گرما را هدایت کرده و جریان هوا را از خود عبور می‌دهند. این مساله باعث خنک ماندن بدن می‌شود. همچنین الیاف پنبه به خوبی رطوبت سطح پوست را جمع آوری و جذب کرده و از عرق کردن جلوگیری می‌کنند. پیراهن های نخ پنبه از بادوام ترین پیراهن ها هستند و شکل بدن را به خود می‌گیرند. این پیراهن ها به راحتی شسته میشوند و آثار لکه روی آن‌ها باقی نمی‌ماند. مجموعه این ویژگی ها پیراهن نخ پنبه ای را به محبوب ترین پیراهن مردانه تبدیل کرده است.

پیراهن الیاف مصنوعی

الیاف مصنوعی برای جایگزینی با پیراهن های پنبه ای تولید شده اند اما هیچ گاه قادر به گرفتن جای پیراهن های پنبه ای نیستند. پیراهن های الیاف مصنوعی کیفیت مناسبی ندارند و تولید دست انسان هستند اما در مقایسه با پیراهن های الیاف طبیعی نخ پنبه ای قیمت پایین تری دارند و در دسترس عموم قرار دارند. پیراهن‌های مصنوعی در مقایسه با پیراهن های الیاف طبیعی کمتر چروک می‌شوند و هم چنین کمتر دچار لکه و کثیف شدن می‌شوند. پیشنهاد می‌کنیم که هیچ گاه از پیراهن هایی که در بافت آن ها بیش از 50% الیاف مصنوعی استفاده شده باشد را خریداری نکنید.

این پیراهنها تعریق و بوی بد ناشی از آن را تشدید می‌کنند و در روزهای گرم سال گرما را در خود حفظ می‌کنند.

پیراهن های ابریشمین

پیراهن های ابریشکی لوکس ترین و منحصر به فرد ترین پیراهن های مردانه هستند. به علت سخت بودن فرآیند تولید و بافت پارچه ابریشم قیمت این پیراهن‌ها بالاست اما با کیفیت، شفافیت و جذابیت این پیراهن های زیبا در تناسب است.

پیراهن های ابریشمی نیاز به مراقبت های خاص جهت نگهداری طولانی مدت دارند.

بررسی رنگ پیراهن های مردانه

در انتخاب رنگ لباس بالاتنه مردانه باید به فاکتورهای مهمی مانند چهره، رنگ مو و رنگ چشم دقت کرد. اما آنچه رایج است این است که آقایان با توجه به سلیقه شخصی ولباس های قبلی و لباس های موجود در بازار لباس های خود را انتخاب میکنند و به این موارد بی توجه هستند

پیراهن سفید مردانه

پیراهن سفید مردانه با بسیاری از ست ها هماهنگی بسیار فوق العاده ای دارد و از مولفه های اساسی در ساخت یک ترکیب موفق مردانه است . بدن نحو که شما میتوانید پیراهن سفید را در هر موقعیتی بپوشید به جز مراسم سوگواری .

محیط دوستانه ، خرید ، کار .... در همه این موقعیت‌ها و مناسبت‎ها میتوانید به پیراهن سفید آستین بلند اعتماد کنید. این پیراهن به علت اینکه یقه معمولی دارد به بلوز یقه هفت پشمی ولوفر به همراه یک شلوار جین مشکی یا آبی یخی به زیبایی ست میشود و استایل یگانه ای برای شما ایجاد میکند .

پیراهن سفید مردانه آستین های slim fit  دارد و در قسمت مچ و ساعد کاملا فیت بدن هستند . این ویژگی در قسمت کمر هم کاملا واضح و مشخص است . کمر این پیراهن گرد و اسلیم فیت است .

پیراهن مردانه آبی

پیراهن آبی از محبوب ترین و رایج ترین رنگ پیراهن ها در ایران است . علت محبوبیت این رنگ پیراهنها محبوب  بودن خود رنگ آبی در میان اقایان ومهم تر از آن هماهنگی این رنگ با پوست آقایان است . هرروزه در بازار و ترندهای فشن لباس مردانه ما شاهد حضور یک الگوی جدید برای رنگ آبی از طرف کارخانجات پیراهن دوزی هستیم. رنگ آبی بهترین و مناسب ترین رنگ برای جایگزینی با رنگ سفید است.

 

رنگ های دیگر مانند شیری کرمی تناژهای مختلف رنگ سبز زرشکی بنفش و بژ وصورتی از دیگر رنگ هایی هستند که آقایان برای پیراهن های خود استفاده میکنند . طبق آمارها حدود 10 % مردان در کمد لباس های خود تعدادی از این رنگ ها را موجود دارند .

 

 

  

کفش مشکی بهتر است یا کفش قهوه ای ؟

همه آقایان تعدادی کفش مشکی و قهوه ای دارند. اما با این حال باز هم به خوبی بلد نیستند که این دو کفش را با لباس های خود ست کنند. حتما ممکن است که ندانند این کفش را کجا بپوشند. البته این دو رنگ کفش پرطرفدار تناژهای مختلفی دارند. به عنوان مثال رنگ قهوه ای به رنگ های عسلی، کاراملی، بلوطی، فندقی، شکلاتی و قهوه ای سوخته دسته بندی می شوند. همین مساله باعث می شود که در هنگام انتخاب کفش برای آقایان سردرگمی ایجاد بشود و شما متوجه مشوید که بهترین رنگ برای تکمیل استایلتان چیست و کدام است؟

بررسی ها نشان میدهد که بیشتر آقایان در این دسته قرار میگیرند. اگر در این مقاله قصد داریم این دو کفش محبوب را بررسی کرده و نحوه ست کردن آن را برای شما توضیح میدهیم.


 انتخاب رنگ کفش با توجه به لباس ها

قبل ازانتخاب کفش در رنگ موردنظر بهتر است ابتدا به کمد لباس های خود سر بزنید. لباس های درون کمد شما چه تناژی دارند؟ آیا اکسسوری ها شما مانند کمربند، ساعت و کیف شما به رنگ مشکی یا در طیف های مشکی هستند؟ آیا کت و شلوارهای شما تناژهای تیره سرد مانند خاکستری و طوسی دارند؟

اگر پاسخ شما به این سوال ها مثبت می باشد انتخاب شما باید رنگ مشکی باشد. با این اوصاف شما از کمدتان کفش مشکی با همه آیتم های درون کمدتان ست خواهد شد.

حالا

آیا کت و شلوارهای شما تناژ آبی، تیفانی، سرمه ای و دارک بلو دارند؟ شلوار های شما به رنگ سبز تیره ، سبز ارتشی، زیتونی و قهوه ای هستند؟ اگر پاسخ شما مثبت استبه این معناست که رنگ های موجود در کمد شما از طیف های گرم می باشند. پس شما انتخابی به جز رنگ های قهوه ای برای کفش نخواهید داشت.

اگر به استایل غیررسمی علاقه مند هستنید به سراغ یک کفش از طیف قهوه ای بروید. با این انتخاب شما گزینه های بیشتری پیش رو دارید. حالا شما میتوانید آزادانه این کفش را با چندین رنگ ومدل پیراهن، شلوار و انواع کت ها ست کنید. به طورکله زمانی که از استایلی غیررسمی صحبت میکنیم رنگ قهوه ای را به رنگ مشکی ترجیح میدهیم.

بررسی رسمی بودن کفش چرم قهوه ای و کفش چرم مشکی

رنگ مشکی برای آقایان همواره رسمی ترین رنگ محسوب می شود در آن شکی نیست. هر لباسی و هر کفشی در رنگ مشکی در مقایسه با رنگ قهوه ای بسیار رسمی تر است. توصیه و پیشنهاد ما این است که برای میهمانی ها و مراسم هایی که لباس پوشیدن استاندارد خاصی دارد و باید رسمی بودن استایل حتما رعایت شود. لزوما باید از کفش مردانه مشکی رنگ استفاده کنید. تمام کت و شلوار هایی که در تناژ مشکی هستند مانند ذغالی، دودی، خاکستری یا طوسسی حتما کفش شما باید به رنگ مشکی باشد.

اما از طرف دیگر هیچ گاه کفش قهوه ای در مقایسه با کفش مشکی رسمی نیست. اما نسبت به کفش مشکی کاربردی تر و پر طرفدارتر است. اما طرفداران کفش مشکی وفادارترند. به این علت که همانقدر کفش مشکی در استایل رسمی کاربرد دارد کفش قهوه‌ای نیز در استایل های کژوال و غیررسمی و روزمره نیز کاربرد دارد. شما با کفش قهوه ای میتوانید بی نهایت تیپ غیررسمی برای خود ایجاد کنید.

 با توجه به گزینه های پیش روی شما طیف های روشن قهوه ای غیررسمی تر هستند؛ و با پیش رفتن به سمت تناژهای تیره رنگ قهوه ای به میزان رسمی بودن کفش نیز اضافه می شود. تیره ترین رنگ قهوه ای رسمی ترین تناژ آن محسوب می شود.

در نتیجه کفش هایی با رنگ متمایل به زرد و عسلی اسپرت ترین و کفش هایی با رنگ هایی متمایل به قهوه ای درختی و کاکائویی تیره رسمی ترین کفش ها به شمار میرود.        

با این توضیحات حالا میدانیم، زمانی که قصد داریم استایلی رسمی داشته باشیم بهتر است چه رنگ کفشی بپوشیم و هنگامی که قصد داریم استایلی اسپرت یا کژوال داشته باشیم چه رنگ کفشی مناسب تر است.

ناگفته نماند که این انتخاب پس ازالگوریتم های بیان شده به نیازها و سلیقه شخصی شما بستگی دارد. اما در حالت کلی برای مراسم های رسمی و میهمانی های مهم باید کفشی مردانه به رنگ مشکی داشته باشیدو برای استایل روزمره خود و مراسم ها و میهمانی های غیر رسمی کفشی قهوه ای رنگ باید بخرید.

چگونه از این دو رنگ کفش نگهداری کنیم؟

نگهداری از کفش های مشکی کار آسانی به شمار می رود. هنگامی که کف شما کثیف یا خاکی شد میتوانید با استفاده از یک برس کفش و مقداری واکس کفش را تمیز کنید و آن را برق بیندازید. هم چنین شما مجاز هستید هفته ای یک بار تا ماهی دوبار کمی مرطوب کفش را بر روی ان اپلای کنید تا نرم باقی بماند و هم چنین تازه و نو به نظر برسد. اگر این روش ها مرتب انجام بشود شما میتوانید کفش خود را تا چندین سال بپوشید.

اما کفش های قهوه ای

همانطور که میدانید کفش های قهوه ای در تناژهای مختلفی تولید میشوند. و این گستردگی رنگ امکان نگهداری از کفش را کمی سخت میکند. مخصوصا در طیف های روشن قهوه ای. زیرا شما نمیتوانید واکسی پیدا کنید که با رنگ کفش شما مطابق باشد. این به معنای زنگ خطری برای خراب شدن کفش قهوه ای است. پس بهتر است کفش خود را به یک کفاش بسپارید.