شیک شو شیک بمان

بلاگ بررسی و معرفی بهترین سبک های لباس برای آقایان

شیک شو شیک بمان

بلاگ بررسی و معرفی بهترین سبک های لباس برای آقایان

تاکسیدو بپوشید؛ شگفتی ساز شوید


کت تاکسیدو از دسته کت هایی است که با طراحی ساده اما مدرن و جذاب خود جای خود را در کمد آقایان خوش پوش باز کرده است . تاکسیدو یک کت کلاسیک و جذاب است که برش آن کمی متفاوت تر از بقیه کت ها است . این کت ظریف و زیبا یک کت رسمی و مخصوص میهمانی است .

کت اکسیدو هنگامی میتواند استایل شما را جذاب تر کند که شما تمامی قوانین مربوط به آن را رعایت کنید .

شما باید کت تاکسیدو را متناسب با سایز خود انتخاب کنید و کاملا اندازه باشد . اگر این کت فیت تن شما نباشد اصلا جذاب و برازنده نیست . قوانین این کت تفاوت زیادی با قوانین کت و شلوار معمولی ندارد . از این رو همه نکاتی که برای تناسب کت و شلوار باید در نظر بگیرید در این نیز باید مورد توجه قرار دهید .

در ادامه این قوانین را یادآوری میکنیم

پوشیدن لباس های رسمی به علت مرزبندی مشخص آن به مراتب راحت تر از لباس های UNFORMAL و غیر رسمی یا حتی اسپرت است . این قوانین شما را در انتخاب و ست کردن محدود میکنند و شما انتخاب آزادانه ای نخواهید داشت . از این رو میدانید چه لباسی بپوشید و با چه لباسی ست کنید .

همینطور اگر بخواهید کت تاکسیدو بپوشید در انتخاب دیگر آیتم ها یک یا دو انتخاب بیشتر نخواهید داشت .

اسموکینگ جکت Smoking jacket معادل فرانسوی کلمه تاکسیدو tuxedo   است .

 

چه تفاوتی میان کت و شلوارهای معمولی و کت تاکسیدو وجود دارد؟

در نگاه اول آنچه تفاوت بین این دو کت را بیان میکند ساتن به کار رفته در کت تاکسیدو است که برخلاف پارچه به کار برده شده در کت شلوار است .

در گذشته و در دوخت سنتی کت تاکسیدو از پارچه ساتن برای دوخت یقه ، جیب ها ، دکمه ها و شلوار آن استفاده می‌شده است . اما در کت و شلوارهای معمولی از پارچه ساتن استفاده نمیشود و دکمه ها عموما از پلاسیک یا فلز هستند . امروزه استفاده از ساتن در کت های تاکسیدو محدود به نوار نازک در یقه و شلوار شده است . اما تفاوت های بیشتری بین این کت وجود دارد . تفاوت بعدی در اکسسوری های قابل ست کردن با این کت ها است .

https://bit.ly/2lZ4Rq2

کت های معمولی تقریبا با تمامی اکسسوریز مانند پاپیون ، کراوات ، پوشت ، گل سینه و ... ست میشود . اما کت اسموکینگ جکت فقط و فقط با پاپیون و پوشت ست میشود.

تفاوت بعدی در کاربرد این دو کت است . کت تاکسیدو در مقایسه با کت معمولی رسمی تر است و فقط مخصوص میهمانی ها و جشن ها است. اما کت معمولی را میتوان در رفت و آمد های روزمره ، خرید و محل کار پوشید . اما کت تاکسیدو مناسب هیچ یک از این موقعیت ها نیست .


ویژگی های کت تاکسیدو

کت تاکسیدو همانقدر که باید در بدن شما زیبا و شیک به نظر برسد باید فضای کافی و لازم را جهت آسان حرکت کردن اندام شما داشته باشد . به محل دوخت حلقه آستین دقت کنید تا در جای درست خود دوخته شده باشد . اندازه قد آستین به مثابه اندازه آستین کت معمولی باید دقیقا تا روی مچ برسید و اندازه استانداردی داشته باشد .

بدنه کت نیز نیز باید سایز بدن شما باشد یعنی هنگام پوشیدن احساس خفگی ناشی از تنگی یا گشادی نکنید . از طرفی باید اطمینان حاصل کنید که هنگام بستن دکمه های کت در اثر تنگی و کشیدگی حاصل از آن علامت ایکس مانند در قسمت جلوی کت ایجاد نشود .

استاندارد اندازه قد کت میگوید کت باید تا روی باسن باشد . به بیان دیگر قد کت باید تا میانه جیب پشتی شلوار باشد . اندازه غیر استاندارد کت سبب کوتاه یا بلند دیدن شما میشود . این نکته مهم را فراموش نکنیند که نمیتوانید از کمربند چرمی با کت تاکسیدو استفاده کنید بلکه فقط باید ازکمربندهای پارچه ای استفاده کنید . اگر تمایلی به استفاده از کمربندهای پارچه ای ندارید باید از جلیقه استفاده کنید .همانطور که قبلتر گفتیم تنه اکسسوری مورد قبول برای کت تاکسیدو پوشت و پاپیون است .


مدل های کت تاکسیدو

کت های تاکسیدو به روش های مختلفی دوخته میشوند و طرح های متنوعی دارند . ابتدائی ترین تفاوت بین این کت ها در یقه ان ها دیده میشود . البته ناگفته نماند در دوخت همه یقه ها از ابریشم و پارچه ساتن استفاده میشود . یقه notch  یا یقه انگلیسی یکی از یقه های پرکاربد است . یقه peak یا یقه تیز نیز شبیه به یقه انگلیسی است اما در نوع دوخت با یکدیگر تفاوت دارند . یقه peak یک یقه غیررسمی و فانتزی محسوب میشود. اما رسمی ترین یقه در میان کت های تاکسیدو کت یقه آرشال است که هیچ انحنا و زاویه ای ندارد . انتخاب یقه مناسب تاثیر بسیار مهمی در ظاهر شما دارد . بلندی و پهنای یقه ارتباط مستقیمی با بلند و باریک دیده شدن شما دارد . بدین معنی که یقه ها هرچه باریک تر و بلند تر باشند باعث کشیده دیده شدن شما میشوند .


شلوار مناسب کت تاکسیدو

شلوار هم مانند کت باید اندازه باشد . اگر شلوار شما گشاد یا تنگ باشد تمام تلاش شما را برای خوش تیپی برباد خواهد داد . کمر شلوار باید 10 سانت پایین تر از ناف باشد و اگر بلند تر از این استاندارد باشد ظاهر شما را خنده دار جلوه میدهد . همینطور باید مطمئن باید مطمئن شوید کمر شلوار باید به قدری آزاد و راحت باشد تا بتوانید راحت بنشینید و راه بروید .

اندازه کت شلوار هم بسیار مهم است . اندازه شلوار تاکسیدو مانند شلوار کت معمولی است  . بدین معنی که بلندی آن باید تا روی کفش باشد و نباید به قدری کوتاه باشد که شلوار تا بالای قوزک پا باشد . این اندازه غیر استاندارد مناسب استایل رسمی نیست . هم چنین نباید به قدری بلند باشد که روی کفش چین بخورد و شمارا شلخته نشان دهد . البته شلوار نباید هنگام نشستن بیش از اندازه استاندارد بالا بیاید و ساق پا نمایان شود .


پیراهن مناسب کت تاکسیدو

ممککن است تصور کنید انتخاب پیراهن آسان ترین قسمت استایل شما باشد اما برخلاف تصور شما انتخاب پیراهن نکات و قوانین مهم و ضروری بسیاری دارد که رعایت آن میتواند استایل شما را زیبات و جذاب تر کند . طبق اصول انتخاب پیراهن کت و شلوار معمولی بهترین پیراهن برای این کت پیراهن سفید رسمی مردانه است که با یقه کلاسیک پهن امکان استفاده از پاپیون را به خوبی فراهم میکند . خوب است که دکمه های پیراهن نیز هم رنگ و سفید باشند . مگر اینکه تصمیم شخصی خود را در این مورد دخیل کنید . یقه پیراهن نباید به قدری تنگ باشد که به شما احساس خفگی القا کند و نه به قدری آزاد باشد که ایستایی خود را از دست دهد . پیراهن باید به اندازه 2 انگشت آزاد باشد تا در مراسم ها خسته نشوید .


 



راهنمای ست کردن کفش و کمربند برای آقایان

بسیار از آقایان از ست کردن لباس های خود فراری هستند زیرا ست کردن برای آقایان همیشه به نسبت به خانم ها سخت تر است. هنگامی که تا حرف از ست کردن می آید همه ذهن ها به سمت خانوم ها می رود و هیچ کس به آقایان فکر نمی کند. اما این را بدانید که در بسیاری از موارد لازم است که آقایان حتما ست باشند. ست کردن آقایان برخلاف خانم ها از قانون خاصی پیروی نمی کند. این جمله به این مفهوم است که اگر شما جز افرادی بودید که تا به امروز با قوانین ست می کردید اشتباه است و شما می توانید بدون داشتن قوانین هم ست کنید. یکی از ست هایی که همیشه آقایان به آن ها نیاز دارند و لازمه استایل بسیار شیک آقایان محسوب می شود ست کردن کفش و کمربند است.


قوانین ست کردن کفش مردانه و کمربند مردانه :


رنگ چرم کمربند و کفش یکی باشد

این قانون از نظر بسیاری از آقایان یک قانون بسیار ساده است اما این قانون در عین سادگی بسیار پیچیده است. البته این را همیشه در نظر بگیرید که شما حتی اگر استایلی اسپرت با کمربند و کفش رنگی هم داشته باشید بازهم استایل شیکی خواهید داشت. اگر انتخاب شما به عنوان یک آقا یک کمربند قهوه‌ای تیره است، منطقی‌تر است که شما کفش رسمی خود را به گونه ای انتخاب کنید که رنگی مشابه کمربند شما باشد و یا همان قهوه‌ای تیره باشد. اگر کفش شما آقایان جز کفش های چرمی است که دارای رنگ قهوه‌ای مایل به قرمز است ، ما  به شما آقایان پیشنهاد می‌کنیم که رنگ قهوه‌ای متمایل به قرمز را برای کمربند خودتان نیز انتخاب کنید.

توجه داشته باشید که در مورد نوع طرح‌های روی کفش و کمربند خود در هنگام ست کردن کمربند و کفش مردانه خود نیز دقت کنید باید کفش و کمربند خود را به گونه ای انتخاب کنید که طرح های آن ها یکی باشد ، برای مثال اگر کفش شما راه‌راه است، سعی کنید که کمربند هم راه‌راه انتخاب شود.

با این حال شما آقایان، در مورد ترکیب رنگ کفش و کمربند خودتان چندان نگران نباشید. اگر کفش شما کمی تیره‌تر از کمربند شما باشد، یا بلعکس اتفاق خاصی نخواهد افتاد و استایل شما خیلی تحت تاثیر این قضیه قرار نمی گیرد. شما باید به اندازه ای تلاش کنید که رنگ‌هایی که می‌پوشید نزدیک هم باشند، با این کار شما کار خود را به خوبی انجام داده اید و برای خود یک استایل بسیار زیبا ساخته اید.

 

 

تطبیق سگک کمربند و کفش :

همانند  قانونی که در بالا درباره رنگ‌ها گفته شد شما آقایان باید سعی کنید که کمربند شما سگک رنگی مشابه کفش‌هایتان را داشته باشد و نباید رنگ سگک کمربند شما تضاد بسیار زیادی با رنگ کفش شما داشته باشد. مخصوصاً اگر  شما کفش هایی با رنگ قهوه‌ای روشن انتخاب می کنید باید توجه کنید که این قانون را حتما مراعات کنید. از سگگک نقره‌ای با نقره‌ای، سگک طلایی با طلایی و همچنین بقیه رنگ‌ها.

یکی دیگر از نکاتی که آقایان می توانند به آن توجه کنند و استایل جذاب تری را برای خود رقم بزنند این است که : می‌توانید از رنگ سگک کمک بگیرید و دیگر بندها، همانند بند ساعت، دستبند را با آن ست کنید. آقایانی که بیش از حد معمول به دنبال ست کردن تمام اجزای استایل خود هستند می توانند حتی نگین حلقه خودشان را با رنگ سگک کفش و کمربند خود ترکیب کنند.

اما در این جا بسیاری از آقایان دچار اشتباه می شوند و حلقه عروسی خود را نیز می خواهند با این قانون ست کنند اما باید در اینجا به شما بگوییم که می‌توانید حلقه عروسی خودتان را از این قانون خارج کنید. اگر شما ساعت گران‌قیمت یا دوست‌داشتنی دارید، بر اساس این قانون آن را کنار نگذارید، تمایز گاهی خوب است. در مورد ست کردن کفش و کمربند تأکید می‌کنیم که رنگ چرم مهم‌تر از سگک است.

شما فکر نکنید که گاهی ست کردن اکسسوری های گران شما با سگک کفش و کمربند هایتان همیشه کار درستی به حساب می آیدو دقت کنید که اگر می خواهید استایل بسیار زیبایی داشته باشید باید در برخی موارد در استایل های خود تضاد ایجاد کنید.

قوانینی که در بالا ذکر کردیم مناسب آقایانی است که دارای سبک پوششی خاصی نیستند و اگر شما جز آقایانی هستید که برای خود همیشه سبک پوششی خاصی را دارید باید بگویم که الان دچار دوگانگی شده اید. اما باید بگویم شما می توانید قوانین بالا زیر پا بگذارید و سبک خود را پیش ببرید.

اما برای شما یک سری سوالات همیشه در ذهنتان وجو دارد ما در این جا به تعدادی از این سوالات پاسخ می دهیم.


آیا می توانیم کفش مشکی را با کمربند قهوه ای ست کنیم ؟

در پاسخ به این سوال باید بگویم خیر نمی توانید ست کنید. این ترکیب اصلاً مناسب نیست و توصیه نمی‌شود. اگر به دایره طیف رنگ‌ها توجه کنید خواهید دید که قهوه‌ای در کنار رنگ قرمز، رنگ گرم‌ای است و بلعکس مشکی در زمره رنگ‌های خنثی به حساب می‌آید. پس این ست اصلا از نظر علمی رنگی نیز مناسب نیست.

آقایان باید همیشه توجه کنند که کفش‌های مشکی چرمی، مخصوص استایل کلاسیک است و به شما توصیه می‌کنیم که به صورت کاملاً کلاسیک باشد و کمربند خودتان را هم مشکی انتخاب کنید.

آقایان می توانند کفش و کمربند مشکی کلاسیک خود را با کت و شلوار خاکستری بپوشند و ببینند که چه استایل فوق العاده جذابی برای خود رقم خواهند زد. بیشتر اوقات کمربند در لباس پوشیدن، محو است و دیده نمی‌شود؛ اما گاهی برای دیده شدن کمربند خاصی که برای مراسم مخصوصی خریده آید، لباس خودتان را ست کنید.


می توانیم طیف های مختلفی از قهوه ای را باهم ست کنیم ؟

در پاسخ به این سوال باید بگویم بله، شما می توانید طیف های مختلفی از قهوه ای را باهم ست کنید. برای مثال شما می توانید کمربند و کفش خود را از طیف مختلف قهوه ای انتخاب کنید برای مثال کمربند خود را قهوه ای روشن و کفش خود را قهوه ای شکلاتی انتخاب کنید.

3 نکته برای انتخاب شلوار جین

امروزه همه چه مرد و چه زن، چه جوان و چه پیر از شلوار جین استفاه می کنند. شلوار جین تقریبا برای همه مراسم های شما قابل استفاده است. اما برای خرید شلوار جین باید به نکاتی قبل از خرید دقت کنید. زیرا شلوار جین انواع بسیار مختلفی دارد و مدل های آن برای تمام اندام ها قابل استفاده است از جمله مردان بلند قد، کوتاه قد ، درشت اندام و لاغر.

برای انتخاب و خرید شلوارهای جین باید به نکاتی از جمله :


ابعاد شلوار جین :

اولین نکته ای که باید در انتخاب یک شلوار جین دقت کنیم باید به ابعاد شلوار جین دقت کنیم. شلوارهای جینی را انتخاب کنید که ابعاد واقعی اندام خودتان است یعنی اندازه شما باشد.

اندازه کمر: برای گرفتن اندازه کمر خود باید کاملا صاف بایستید یک متر را در باریک ترین قسمت کمر خود طوری که راحت ایستاده اید کاملا اندازه بگیرید.

اندازه پاچه : برای گرفتن اندازه پاچه خود صاف بایستید و به کمک یک متر از فاق شلوار تا لبه کناری آن را اندازه گیری کنید. برای اینکه اندازه گیری آن صحیح باشد بهتر است از یکی کمک بخواهید تا در اندازه گیری شما را کمک کند.


رنگ شلوار جین :

انتخاب رنگ شلوار جین یکی از گزینه هایی است که باید بسیار در آن دقت کنید. زیرا رنگ شلوار جین در هماهنگی و ست کردن بقیه اجزای استایل شما بسیار مهم است. پس یکی از مولفه های انتخاب شلوار جین گزینه رنگ شلوار است.

در حالت کلی شلوارهای جین دارای سه نوع رنگ کلی است :

رنگ شلوار جین روشن : طیف شلوارهای آبی روشن تا خاکستری روشن جز دسته رنگ های شلوارهای جین روشن است. این شلوارها به دلیل روشن بودن رنگ آن ها ظاهری نرم و پا خور راحتی دارند. این رنگ ها به دلیل روشن بودن در ست کردن بسیار راحت تر هستند.

رنگ شلوار جین تیره : شلوارهای جین با طیف رنگی تیره ظاهر شیک تری نسبت به رنگ های دیگر دارند. شلوارهای جین تیره را می توان در موقعیت های مختلف بپوشند. رنگ های تیره هم خوانی بهتری با اندام های مختلف دارند.

رنگ شلوار متوسط : شلوارهایی با طیف رنگی متوسط جز دسته رنگ های کلاسیک و اصلی شلوار جین محسوب می شود. این نوع شلوارها با رنگ متوسط برای ست کردن با البسه دیگر نیز راحت تر است.


انتخاب اندازه درست شلوار :

در انتخاب شلوار جین مهم نیست چه مقدار شلوار جین شما زیبا و چشمگیر است. مهم این است که شلوار جین شما اندازه اندام و فرم شما باشد.

در صورتی که شلوار شما مناسب اندام شما نباشد جلوه ای زشت بر تن شما خواهد داشت. در پوشیدن شلوار جین به یاد داشته باشید که کمر ، فاق و پاچه های شلوار کاملا اندازه باشد و برای شما تنگ نباشد.

هنگامی که شلوار جین خود را تن می کنید و پرو می کنید باید ظاهر آن را نیز از پشت ببینید تا مطمئن شوید که اندازه شما باشد. از آن جایی که شلوار جین ممکن است آب برود باید در هنگام خرید دقت کنید که شلوارهای جین کمی بلندتری را خریداری کنید.

برای خرید شلوار جین دقت کنید که شلوارجین شما راحت باشد. شلوار جین را در محیط فروشگاه بپوشید و کمی راه بروید، چند بار بنشنید و بلند شوید تا مطمئن شوید که شلوار نرمال است.

در راهنمای خرید یک شلوار جین دقت کنید که شلوار جین شما درست بر روی کمر شما قرار بگیرید. علاوه بر این دقت کنید که پاچه شلوار شما درست بر روی کفش شما قرار بگیرید. به تنگی ، گشادی و راسته بودن پاچه خود بر روی کفش دقت کنید تا به دلخواه شما باشد.


انتخاب انواع مدل های شلوار جین :

شلوارهای جین دارای مدل های مختلفی دارند. برخی از مدل های شلوارهای جین عبارتند از :

شلوارهای راسته گشاد :

این مدل از شلوارهای راسته گشاد نسبت به مدل های دیگر بسیار راحت ترند زیرا پاها در آن بسیار آزاد است. برش شلوارهای جین راسته گشاد از باسن تا قوزک پا در یک راسته هستند. مدل شلوارهای راسته گشاد بیشتر مناسب آقایانی است که هیکل بزرگی دارند و افراد لاغر اندام که پاهای باریک تری دارند این شلوارهای در تن آن ها پفی تر می ایستد.

شلوار راسته استاندارد :

این مدل از شلوارهای راسته استاندارد جز شلوارهایی هستند که هم راحت هستند هم برای بسیاری از مردان با هر نوع اندامی مناسب است. این مدل از شلوارها جین جز دسته های استاندارد و راسته شلوار جین است.

شلوار راسته لاغر :

این مدل از شلوارهای راسته لاغر جز مدل هایی هستند که در قسمت کمر و باسن جمع و جورتر و لاغر هستند در قسمت پاها تا قوزک پاها راسته است. این مدل از شلوارها بیشتر مناسب افرادی است که دارای پاهای لاغری هستند. شلوارهای جین راسته لاغر دارای ظاهری یکدست و مرتب تری هستند.

شلوارهای جین دم پا تنگ :

این شلوارهای جین ظاهری خاص تر دارند و سلیقه افراد خاصی است. مدل این شلوارها به گونه ای است که در قسمت بالا و پاها گشاد است اما در قسمت های قوزک پا تنگ تر می شود. این شلوارها بیشتر مناسب افرادی است که دارای پاهای لاغرتری هستند.

شلوار جین دم پا تنگ لاغر :

این مدل از شلوارها با شلوارهای جین دم پا تنگ متفاوت هستند آن ها در قسمت های بالا و باسن نیز تنگ هستند و به صورت مخروطی در قسمت های پاها گشاد و در قسمت قوزک پا تنگ می شود. این مدل از شلوارها مناسب افرادی است که اندام و جثه لاغرتری دارند. خرید این شلوارها برای افرادی که درشت اندام تر هستند به هیچ عنوان توصیه نمی شود.

دم پا گشاد استاندارد :

در مدل شلوارهای دم پا و گشاد استاندارد دم پای شلوار گشادتر از بالاتنه آن است. این شلوارها به دلیل دارا بودن دم پای گشاد خود بهترین گزینه برای کفش های بزرگ و بوت ها هستند زیرا دم پای آن روی کفش ها شما قرار می گیرد و بسیار استایل بهتری برای شما رقم می زند. این شلوارها به دلیل دارا بودن دم پای گشاد و استاندارد هستند مناسب همه اندام ها هستند.

پوشت؛ اکسسوری که تا کنون از آن غافل بوده اید

1.پوشت چیست 

2.پوشت منسب چه مکان هایی است

3.ست  کردن پوشت با کراوات الزامی است؟

4.نکات مهم در خرید و استفاده از پوشت

در اکسسوری های مردانه کمتر چیزی پیدا میشود که اندازه پوشت یا دستمال جیبی موثر باشد و در عین سادگی و زیبایی، مدرن وامروزی نیز باشد . یک پوشت اگر به درستی طرح و رنگ آن انتخاب شده باشد . میتواند در مدت زمان کمتر 10 ثانیه استایل شما را زیر و رو کرده و نگاه همگان را بر روی شما خیره کند . اما چگونه؟ اگر این سوالات در مورد پوشت نیز برای شما هم به وجود آمده است این مطلب را تا انتها بخوانید 

ابتدا باید بررسی کنیم که پوشت چیست ؟

پوشت یا دستمال جیبی  مردانه نوعی اکسسوری مردانه است که نسبت به بقیه اکسسوری ها به کمتر پرداخته شده است . اما به اندازه عطر و کراوات و ساعت مهم است و غیر قابل چشم پوشی . اگر شما بتوانید به خوبی و به درستی از این دستمال جیبی تزئینی استفاده کنید و یاد گرفته باشید که آن را به صورت صحیح تا کنید خواهید دانست که هیچ محدودیتی برای استفاده از آن در مراسم ها و موقعیت های مختلف نخواهد داشت .

پوشت مناسب چه مکان هایی است؟

 بسیار مهم است که همه جزئیات لباس خود را به صورت دقیق بررسی کنید تا کوچک ترین اهمالی صورت نگیرد.

در پوشیدن پوشت هم باید قوانینی را رعایت کنید که در ادامه به آن ها می پردازیم

پوشت خود را نزدیک به رنگ کت و شلوار خود انتخاب کنید . ترجیحا در یک تناژ رنگی باشند و به صورت کاملا ساده و کلاسیک تا بزنید و در جیب خود قرار دهید . اگر بخواهید کمی جسورانه تر عمل کنید میتوانید در انتخاب طرح و رنگ پوشت خود به رنگ های دیگر اما نه متضاد و طرح های ساده و مینیمال مانند طرح های حاشیه دار و راه راه و خالدار نیز فکر کنید .

پوشت های تک رنگ را باید با کت و شلوار خاکستری و مشکی استفاده کنید . یا اگر کت و شلوار شما به رنگ سرمه ای یا آبی نفتی سیر است پوشتی با خال های ریز قرمز یا سفید نیز بسیار مناسب آن است .

اما پوشت سفید

رسمی ترین و کلاسیک ترین پوشت ، این پوشت را برای جلسات و میهمانی های رسمی پیشنهاد میکنیم . اگر پوشت سفید شما رنگی در حاشیه خود داشت میتوانید آن را در محل کار نیز استفاده کنید .

ست کردن پوشت با کراوات الزامی است ؟

شاید پوشت و کراوات هم مانند کیف و کفش بنظر برسند . اما خیر اینگونه نیست . اگر سوالی برای شما پیش آمده مبنی بر اینکه آیا پوشت باید با کراوات ست باشد باید بگویم که خیر نیازی نیست که این دو با هم ست باشند . زیرا وظیفه آن ها متفاوت است . پوشت به عنوان یک اکسسوری وظیفه دارد هارمونی را در استایل شما ایجاد کرده و به تعادل برساند . پوشت میتواند با ایجاد هماهنگی و ریتم در تمام قسمت های لباس شما ایجاد کند و باعث چرخش نگاه در استایل شما بشود . هم چنین با ایجاد کنتراست متضاد یا رنگی نیز به استایل شما تعادل ببخشد . در هر صورت پیشنهاد ما این است که اگر میخواهید قدرت رقابت دیگران را در استایل رسمی کاهش دهید خوب است که از پوشت و کراوات ست یا حتی مشابه استفاده نکنید .

پوشت و طرح و نقش آن و حتی نحوه تا زدن آن اثر بسیاری زیادی بر روی استایل شما دارد . پس لازم است که تمامی قوانین در مورد پوشت را بدانید و به آن ها عمل کنید .

اکسسوری ها فقط جنبه زیبایی ندارند و در استایل شما اضافه محسوب نمیشوند . بلکه شکل نهایی استایل شما را خلق میکنند و شما باید با کمک آن ها ظاهری یکسان و هماهنگ و بدون نقص برای خود بسازید .

حال تصور کنید برای ترکیب ظاهری و اکسسوری ها چه طرح و رنگی مناسب است ؟

پیشنهاد ما یک کراوات زرد آبی و یک پوشت زرد آفتابی است . زمانی که میخواهید لباس های خود را با یکدیگر ست کنید . باید میزان رسمی و غیر رسمی بودن آن را اندازه بگیرید .

به یاد داشته باشید که انتخاب پیراهن مردانه اول انتخاب کت و شلوار مرحله  دوم و به ترتیب انتخاب کراوات و پوشت چهارمین عنصری است که رنگ آن با رنگ کراوات باید در تضاد باشد اما هارمونیک باشد .

اما آنچه که در انتخاب پوشت بسیار مهم است طرح کت است . طرح کت هرچه ساده تر باشد قدرت انتخاب شما در پسندیدن پوشت های طرح دار بالاتر خواهد رفت . و برعکس

قانون انتخاب طرح معکوس بین کت و پوشت در پیراهن هم صادق است . وقتی پیراهن رنگی یا طرحدار است  خوب است یک پوشت ساده در تناژ رنگی انتخاب کنید . همینطور اگر قرار است در یک میهمانی از کتی ساده  و سرمه یا خاکستری استفاده کنید . با دست و دلبازی میتوانید دستمال جیبی رنگی و طرح دار شلوغ با کت وشلواری هم سطح را انتخاب کنید . کت و شلوار با رنگ خنثی اینجا اهمیت خود را نشان میدهد . و قدرت ترکیب پذیری خود را به نمایش میگذارد .

اما خاص ترین رنگ و طرح در پوشت متعلق به رنگ مشکی است . علت آن هم این است که انتخاب افرد خاص است . دستمال جیبی مشکی جلوه ای جذاب و مرموز به استایل میبخشد .

اگر کت و شلوار شما مشکی است و رنگ پوشتی که انتخاب کرده اید مشکی است بهتر است جنس پوشت از ساتن و پارچه های براق باشد . اینگونه مشکل دیده نشدن پوشت نیز حل خواهد شد . این ترکیب کاملا رسمی است .


نکات مهم در خرید و استفاده از پوشت

قبل از خرید از فروشنده بخواهید که به چندین مدل مختلف پوشت را تا بزند . تا مطئن شوید به چندین روش میتوانید از آن استفاده کنید .

 از انتخاب پوشت های کوچک خودداری کنید . استاندارد اندازه آن 40*40 است تا در جیب شما پایین نرود. حتما در لیست خرید خود پوشتی با لبه های متفاوت قرار دهید . مانند پوشت سفید یا قرمز با لبه آبی یا سرمه ای زیرا میتواند به رنگ ها هماهنگی بیشتری ببخشد . دقت داشته باشید بهتر است که جنس دستمال جیبی از از نخ و ساتن و ابریشم باشد .

کدام پیراهن ها برای تابستان مناسب هستند؟

1.پیراهن آستین کوتاه 

2.پیراهن آستین بلند

3.تی شرت

فصل تابستان از جذاب ترین و در عین حال گرم ترین فصل های سال به شمار می رود. بسیاری از آقایان دوست دارند دراین فصل از لباس ها و پیراهن های خنک استفاده کنند تا در عین حال که جذاب و شیک به نظر میرسند از گرما نیز در امان باشند.

یک پیراهن مردانه مناسب برای فصل تابستان باید بتواند به خوبی تعریق پوست شما را به خود جذب کرده و بدن شما را خنک کند. هم چنین پیراهن مردانه خنک بافت نرم و مناسبی نیز داشته باشد و به بدن نچسبد. از طرفی پیراهن تابستانه باید طرح زیبا و جذابی داشته باشد تا بتواند به خوش تیپ تر شدن شما کمک شایانی بکند. از این رو ما تصمیم گرفتیم در این مقاله مناسب ترین و بهترین پیراهن های تابستانه مردانه را به شما معرفی کنیم پس تا انتهای این مقاله مفید و کارآمد با ما همراه باشید.

طراحان مد و لباس مردانه امسال تصمیم گرفته اند که در طراحی های خود راحتی و خنکی رادر اولویت های خود قرار دهند. از این رو شما در استایل های تابستانه دیگر لباس های لایه لایه و چند تکه نمیبینید که تنگ یا نا مناسب باشد. آنچه که از ترندهای تابستانه امسال برمی‌آید استایلی هوشمند و راحت و در عین حال غیررسمی است. اگر آیتم های تابستانه خود را بتوانید به درستی با پیراهن خود ست کنید خواهید توانست استایلی مناسب برای این سه ماه طلایی ایجاد کنید.

در ادامه با ما همراه باشید

پیراهن آستین کوتاه

پیراهن های آستین کوتاه از قدیم الایام در میان مدگردان و مجلات مد معروف بوده است. همه ما به خوبی میدانیم که پیراهن های آستین کوتاه در مقایسه با مدل آستین بلند خود با تابستان وهوای گرم میانه خوبی دارد. پیراهن های آستین کوتاه از آن دست لباس هایی است که در هر مدل و در هر طرحی بسیار جذاب و زیباست به این شرط که کاملا اندازه شما باشد. بیش از حد گشاد یا بیش از حد تنگ نباشد.

 از آن جایی که پیراهن آستین کوتاه مردانه یک لباس کژوال به شمار می رود باید در انتخاب طرح و مدل آن دقت کنید. همچنین باید جنس آن را به خوبی بررسی کنید. تا خنک و مناسب فصل تابستان باشد. شما می توانید پیراهن آستین کوتاه مردانه خود را با شلوار کتان یا شلوار جین ست کنید.

پیراهن آستین بلند

پیراهن آستین بلند به شرط راحت بودن و خنک بودن میتواند اولین و آخرین انتخاب شما برای فصل تابستان باشد. پیراهن های آستین بلند در فصل تابستان می توانند به خوبی استایل اسپرت و کژوال شما را ساپورت کنند. به ویژگی اگر با یک شلوار جین راسته یا فیت هماهنگ و ست بشود. پیراهن های نخی آستین بلند به خوبی تعریق پوست شما را جمع آوری کرده و باعث خنک ماندن بدن شما در گرم ترین روزهای سال می شود. از طرفی بافت متخلخل این پیراهن اجازه عبور هوا به زیر پیراهن را داده و از این طریق نیز باعث خنک شدن بدن شما خواهد شد. تا اینگونه شما بتوانید در روزهای گرم سال نیز احساس خنکی و شادی کنید و به همه کارهای روزمره خود رسیدگی کنید.

تی شرت

اگر تی شرت پا به دنیای لباس مردانه نگذاشته بود استایل مردانه قطعا این آیتم بسیار مهم را در خود کم داشت. این آیتم با نهایت قدرت و جذابیت هم چنان در ویترین فروشگاه ها حضور پیدا میکند تا استایلی متفاوت و بی نظیر برای مردان خلق کند. تی شرت در هر رنگی که باشد برای زیبایی هرچه تمام تر باید با آیتم شلوار متناسب با خود ست شود و رنگی مناسب داشته باشد.

هرچند همه ما به خوبی میدانیم که تی شرت برای اینکه در بهترین نمای خود باشد نیاز دارد که با شلوار جین ست شود. ست شدن به این معناست که دو رنگ با هم در تضاد باشند یا با یک دیگر درهارمونی داشته باشند.

تی شرت ها عموما با هر لباسی اعم از کت و ژاکت و انواع شلوار ها و کفش ها ست می شود . اما برای اینکه شما بتوانید در فصل تابستان استایل خنک و راحتی داشته باشید بهتر است از لایه لایه لباس پوشیدن دور بمانید.

تی شرت ها مرز بین استایل غیر رسمی و رسمی هستند.

ما پیشنهاد هیجان انگیزتری نیز برای شما داریم . شما می توانید با استفاده از تی شرت های طرح دار سطح توقع دیگران را در خوش تیپی از خودتان بالا ببرید. البته به فرم بدن خود هم در حین انتخاب مدل تی شرت دقت کنید. به عنوان مثال تی شرت یقه گرد و یقه هفت برای اینکه گردن شما را بلند تر نشان دهند و از چاقی گرون و غبغب گلوی شما بکاهند انتخاب هایی کاملا به‌جا و فوق العاده ای محسوب میشوند.

یا اگر اندام لاغری دارید و تمایل دارید که بدن شما پر تر و پهن تر دیده شود می توانید روی تی شرت های یقه گرد حساب ویژه ای باز کنید. ناگفته نماند که تی شرت های یقه گرد هوشمندانه ترین انتخاب برای استایل کژوال است.