شیک شو شیک بمان

بلاگ بررسی و معرفی بهترین سبک های لباس برای آقایان

شیک شو شیک بمان

بلاگ بررسی و معرفی بهترین سبک های لباس برای آقایان

با این راه جلیقه را با کت و شلوار خود ست کنید.

جلیقه را حتما در تن پدربزرگ ها و مردان قدیمی تر دیده اید . جلیقه برای مدتی از عرصه مد دور ماند و کمتر کسی در استایل خود از آن استفاده میکرد. اما حالا به عنوان یک آیتم تاثیرگذار به دنیای مد و استایل آقایان بازگشته است. پوشیدن جلیقه نیاز به دانش استایل دارد. در این مقاله قصد داریم اصول ست کردن جلیقه را مرور کنیم.

چرا جلیقه مردانه؟

کمتر اتفاق میافتد که جلییقه تنها انتخاب برای یک میهمانی یا مراسم باشد ، یا جلیقه را به تنهایی و بدون کت و شلوار سفارش داده شود . اما بر خلاف آنچه به نظر می‌رسد با جلیقه میتوانید به اندازه زمانی که کت و شلوار می‌پوشید خوش تیپ باشید .جلیقه را می‌توانید بدون آیتم های اضافه بپوشید و از ظاهر خود لذت ببرید. اما لازمه پوشیدن جلیقه خوش سلیقگی، اعتماد به نفس بالا و داشتن ایده هایی درباره اسمارت استایل است . با ما همراه باشید .

جلیقه را با چه لباس هایی می‌توان پوشید؟

جلیقه یک آیتم بهبود دهنده است . به این معنا که اگر به ترکیب لباس های شما اضافه شود افزون بر اینکه استایل شما را بهتر جلوه داده و آن را بهبود می بخشد به شما قدرت انتخاب بیشتری میدهد . جلیقه در روزهای سرد سال شما را گرم می کند و از در روز های گرم به شما امکان درآوردن کت را می دهد و جذابیت استایل شما را به خوبی حفظ می کند.

 اگر میخواهید استفاده از جلیقه را در استایل خود شروع کنید از مینیمال ترین طرح ها و ساده ترین سطوح استایل شروع کنید . به عنوان مثال می‌توانید برای شروع از جلیقه های ساده به همراه کت و شلوار استفاده کنید . جلیقه در زیر یک کت زیبا جلوه زیادی ندارد و به شما امکان سنجیدن استایلتان را می‌دهد .

در استایل کلاسیک رسمی مردانه می‌توانید روی پارچه، مدل، الگوها و رنگ جلیقه مانور دهید و تمرکز کنید و توجه را از روی کت و شلوار برداشته وروی جلیقه فوکوس کنید و خوش تیپ باشید .

شما میتوانید جلیقه را برحسب مراسم و مکانی که قصد حضور در آن را دارید بپوشید. اگر به خوبی با استانداردهای پوشیدن جلیقه در استایل فرمال مردانه آشنا باشید ممکن نیست اشتباه کنید . هم چنین جلیقه و استایلی که می‌خواهید ایجاد کنید تا مقدار زیادی به برنامه ریزی شما برای پوشیدن آن وابسته است پس دلیلی برای نگرانی در مورد طرح و رنگ جلیقه کلاسیک وجود ندارد .

جلیقه جزو آیتم هایی است که باید شما در کمدتان چندین دست ازآن را داشته باشید . شما نمیتواند به یک جلیقه اکتفا کنید و توقع داشته باشید بسیاری از استایل های مختلف شما را ساپورت کند . شما باید استایلی که با جلیقه ایجاد میکنیدرا به دو دسته فرمال و دیلی استایل تقسیم کنید

Daily style

اگر می‌خواهید از جلیقه در استایل روزمره یا کژوال خود استفاده کنید با کت یا بی کت باید به تعداد بسیاری از قوانین ساده و فرمال بی توجه باشید و بر روی خوش تیپ تر شدن تمرکز کنید .

به عنوان مثال از ترکیب های رنگی استفاده نکنید و به جای آن سعی کنید از طرح های مخمل و کشمیر یا دیگر الگوها در پارچه جلیقه خود استفاده کنید هم چنین از انتخاب جلیقه با پارچه های روشن و جذاب اجتناب کنید . باز هم تاکید میکنم از رنگ هایی که هارمونی ایجاد میکنند در استایل خود استفاده نکنید . جلیقه های تک ردیف کژوال ترین جلیقه ها محسوب می‌شوند زیرا کاملا ساده و بدون یقه برگردان دوخته می‌شوند . در ترکیب کردن استایل کژوال روزانه در مورد هم خوانی رنگ و پارچه شلوار و جلیقه نگرانی نداشته باشید. جلیقه را می‌توانید در استایل کژوال روزمره با شلوار های کتان ، پشمی ، پارچه ای و جین ست کنید. اصولا جلیقه به عنوان یک لباس کژوال روزمره طراحی شد پس این نکته را فراموش نکنید .

Formal syle

 . در این استایل نیز جلیقه های تک ردیف دکمه کارساز و مفیدند و اثر خارق‌العاده ای در استایل رسمی شما خواهند داشت. هر چند رسمی بودن باعث می‌شود که شما به کت و شلوار سه تکه روی بیاورید اما نیازی به محدودیت نیست و می‌توانید از پارچه های براق و دیگر پارچه های خاص و جذاب در جلیقه استفاده کنید .

جلیقه هایی به رنگ آبی تیره ، دارک بلو ، خاکستری ، طوسی و مشکی بسته به نوع مراسم انتخاب های مناسبی محسوب می‌شوند .

کدام جلیقه ها مناسب شما هستند؟

بعضی از مراسم ها مانند یک جشن ، دیدار کاری یا شام رسمی به شما اجازه نمیدهد تا انتهای مراسم کت خود را دربیاورید حتی اگر گرم یا فضا غیر قابل تحمل باشد . ناگفته نماند که کت و شلوار سه تکه بهترین انتخاب برای مراسم های رسمی و عروسی است .

اما قبل از حضور در این مراسم ها و موقعیت های رسمی باید انتخابی سخت میان مدل جلیقه های موجود در کمد لباس های خود داشته باشید . این انتخاب کاملا وابسته به شما و سلیقه شخصی شما دارد که جلیقه های تک ردیف یا دو ردیف ، یقه برگردان یا بدون یقه برگردان و یقه v شکل یا u شکل را انتخاب کنید . 

جلیقه های u  شکل را فقط به همراه پاپیون و کمی سخت تر با کراوات بپوشید . یا جلیقه های v  شکل با توجه به یقه کت کمتر مورد توجه قرار میگیرد . هرچه جنس جلیقه نرم تر باشید شما راحت خواهید بود و احساس آرامش بیشتری خواهید کرد .


نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.