شیک شو شیک بمان

بلاگ بررسی و معرفی بهترین سبک های لباس برای آقایان

شیک شو شیک بمان

بلاگ بررسی و معرفی بهترین سبک های لباس برای آقایان

نحوه اتوکشی کت و شلواردر خانه

کت و شلوار از آن دسته لباس هایی است که به علت رسمیت و وجهه کلاسیک آن همواره باید تمیز و مرتب باشد . شاید فکر کنید که سپردن کت و شلوار به خشک شویی بهترین کار باشد ، اما کمی صبر کنید شما میتوانید با رعایت چند نکته کت و شلوار مردانه خود را در خانه شسته و اتو کنید .

اگر نکات اتوکردن و شستن کت و شلوار ها را بدانید میتوانید با کمی تمرین همانند خشک شویی یا بهتر از آن لباس های مهم و کت شلوار خود را در خانه اتو کنید و در وقت وهزینه خود صرفه جویی کنید .


اتو کردن کت و شلوار در چند مرحله


 استفاده از میز اتو

از یک سطح مناسب که محکم و صاف است برای اتوکشی کت و شلوار استفاده کنید . بهترین وسیله برای این کار میز اتو می باشد . از این رو میز اتو را در نزدیکی پریز جریان برق قرار دهید و لباس های خود را بر روی آن اتو کنید . اگر به هر دلیلی به این وسیله دسترسی نداشتید میتوانید از یک حوله بدون پرز نرم تا شده  استفاده کنید .

حوله میتواند به عنوان وسیله ای که سطح آن یک دست است و در مقابل حرارت و گرمای اتو آسیب نمیبیند جایگزین میز اتو شود .


 بررسی جنس کت و شلوار

درون قسمت داخلی یقه همه کت و شلوار ها اتیکتی نصب شده است که تمام مراقبت های نگهداری و شست و شو با رسم شکل روی آن توضیح داده شده است . تمامی این مراقبت ها بر حسب نوع و جنس پارچه است . قبل از شروع اتو کشی باید حرارت کت و شلوار را بر حسب جنس پارچه تنظیم کنید ؛ لذا درجه حرارت کاملا وابسته به جنس پارچه کت و شلوار است . 


 چک کردن اتو

بسیار مهم است که قسمت سرامیکی یا فلزی اتو را قبل از آغاز اتوکشی چک و بررسی کنید  . هم چنین این قسمت از اتو در برخورد با جسام و لباس ها و لکه های مختلف ممکن است کثیف شده باشد و این کثیفی را به لباس های دیگر و کت و شلوار انتقال دهد . لذا اگر با آلودگی و کثیفی در سطح آن مواجه شدید ، با استفاده از مخلوط جوش شیرین اقدام به پاک کردن سطح اتو کنید . 


 استفاده از اسپری آب پاش

هنگامی که سطح پارچه کت و شلوار کمی نم و رطوبت داشته باشد بهتر اتو شده و صاف میشود . از این رو بهتر است از یک اسپری آب پاش برای مرطوب کردن پارچه کت استفاده کنید . هنگامی که قطرات آب به سطح اتو میخورند در اثر حرارت تبدیل به بخار آب میشوند . این فرایند دقیقا مانند فرآیند اتوبخار است که لباس ها را بهتر از حالت بدون رطوبت اتو میکند . هم چنین بسیاری از اتوها یک مخزن آب جهت سهولت اتو کشی دارند .

شما میتوانید آن را پر کنید و هنگام اتوکشی دیگر نیازی به اسپری آب پاش نداشته باشید . در پر کردن منبع اتو دقت داشته باشید . 


 دمای مناسب اتو

برای اتو کردن کت ابتدا اتو را به برق متصل کرده و صبر کنید تا اتو به دمای مورد نظر برسد . پس از روشن شدن چراغ اتو و رسیدن اتو به دمای مورد نظر اتو کشی را شروع کنید . پارچه ای را روی کت قرار دهید که حائلی میان کت و اتو باشد . بهتر است این حائل از کتان یا حوله باشد . این پارچه از عبور جریان الکتریسیته جلوگیری کرده و از برق افتادن پارچه پیشگیری میکند . اگر به این دوتا پارچه دسترسی نداشتید میتوانید از هر پارچه ای غیر از پارچه های پلاستیکی استفاده کنید .

کت را روی میز اتو یا حوله پهن کنید . اتو را در قسمتی مخفی از پارچه کت چک کنید تا مطمئن شوید پارچه اتو آسیبی نمیبیند . اتو را به آرامی روی پارچه بکشید و کنار بگذارید سپس دوباره چک کنید که هیچ آسیبی به پارچه کت وارد نشده باشد .


 

اتوکشی پشت کت

کت را به روی میز اتو پهن کنید . چک کنید آستین ها زیرکت نمانده باشد زیرا در جریان اتوکشی چروک خواهند شد . آب را روی کت اسپری کنید سپس پارچه محافظتی را روی کت انداخته و اتو کشی را شروع کنید . در اتو کشی کت بهتر است به جای به جلو حرکت دادن اتو آن را روی پارچه بفشارید تا چین خوردگی ها صاف شوند .


اتوکشی جلوی کت

. کت را به دوقسمت تقسیم کنید و روی میز پهن کنید . به نحوی که یک دوم آن روی میز و یک دوم آن از میز آویزان باشد . در اتو کردن قسمت های جلوی کت باید دقت کنید که اتو را آرام روی پارچه بکشید تا چروک ها صاف شوند .

در اتو کردن جلوی کت توجه داشته باشید اگر میخواهید خط اتو در قسمت یقه نمایان باشد اتو را درآن قسمت بفشارید . هم چنین به پدهای شانه فشاری وارد نکنید تا حالت خود را از دست ندهند .

لبه جیب را بیرون آورده و بین لبه و پارچه پارچه محافظتی را قرار داده و با فشار خط اتو ایجاد کنید .

طرف دیگر نیز به همین نحو اتو کنید .


اتو کردن آستین ها

اتو کردن آستین کت به نسبت دیگر قسمت های کت کمی سخت تر است و نیازمند احتیاط بیشتری است . زیرا از دو لایه پارچه دوخته شده است و اشتباه اتو کردن باعث چروک پارچه زیرین میشود .

لذا آستین را روی میز قرار داده ، چروک ها را با دست صاف کنید سپس پارچه ای نم دار روی آستین قرار داده تا حرارت اتو باعث آسیب به پارچه نشود . سپس به آرامی اتوکشی کنید .

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.