شیک شو شیک بمان

بلاگ بررسی و معرفی بهترین سبک های لباس برای آقایان

شیک شو شیک بمان

بلاگ بررسی و معرفی بهترین سبک های لباس برای آقایان

آقایان هنگام پوشیدن پیراهن مردانه دچار این اشتباهات می شوند


همه ما به خوبی میدانیم که پیراهن مردانه ضروری ترین و مهم ترین لباس برای آقایان محسوب میشود . اما بسیاری از آقایان ممکن است در پوشیدن این لباس مهم دچار خطا شوند و  استایل خود را زیر سوال ببرند . پیراهن مردانه جزو مهم ترین لباس ها در استایل آقایان است که هر گونه اشکال در پوشیدن و ظاهر آن میتواند استایل کلی را تحت الشعاع قرار دهد پس در انتخاب و پوشیدن پیراهن مردانه مناسب باید دقت تمام را به عمل آورد . در ادامه با ما همراه باشید با اشتباهات رایج پوشیدن پیراهن مردانه .


اشتباه اول : دور کمر پیراهن برای شما بزرگ است .

هنگام خریدن پیراهن مردانه  دقت کنید که پیراهن کاملا اندازه شما باشد و سایز آن متناسب شما باشد . قبل از خرید پیراهن حتما آن را پرو کنید و حالت های مختلف را با آن تجربه کنید مانند نشستن و خم شدن . اگر قسمت سر شانه ها حالت افتادگی پیدا کردند و یا دور کمر آن چین پف دار داشت از سایز های دیگر استفاده کنید . اگر هنگام پوشیدن و درون شلوار قرار دادن پیراهن ، قسمت کمر آن روی کمر شما به صورت چین پف دار قرار میگیرد پیراهن سایز شما نیست . پس هنگام خرید به سایز آن دقت کنید .

اگر شکم شما تخت و صاف است سعی کنید از پیراهن های slim fit  استفاده کنید .   

اشتباه دوم : قرار دادن پیراهن مردانه بلند روی شلوار

یک قانون نانوشته در مورد پیراهن های بلند وجود دارد با این مفهوم که اگر اندازه طول پیراهن تا میان جیب پشت شلوار شما رسید پیراهن برای مرتب دیده شدن باید درون شلوار قرار بگیرد . بیرون قرار دادن پیراهن مردانه بلند فقط در استایل کژوال طراحی شده است و مدل هایی مانند بافت ها و پیراهن های یقه هفت و تی شرت های اسلش

شما میتوانید در استایل کژوال یک بافت یقه هفت را روی پیراهن بپوشید  ، اما در دیگر حالت ها این کار اصلا زیبا نیست و یک اشتباه فاحش در طراحی استایل به شمار میرود .

 

اشتباه سوم : یقه پیراهن مناسب شما نیست

خوب است بدانید که اگر هنگام بستن دکمه آخر پیراهن احساس خفگی کنید یا فاصله یقه تا گلو بیش از دو انگشت بود یقه پیراهن برای شما اندازه نیست و باید از پیراهن دیگری استفاده کنید . فاصله  یقه پیراهن تا گلو باید نیم اینچ باشد . هرفاصله ای کمتر یا بیشتر از این اندازه از استاندارد خارج است .اگر یقه پیراهنی که استفاده میکنید مناسب شما نباشد ، در طول مدت آزرده و خسته میشوید .یقه بزرگ باعث نامرتب دیده شدن میشود و شما مجبورید به صورت مداوم یقه خود را صاف کنید و اگر کوچک باشد در مدت زمان کمی دچار احساس خفگی و تنگی نفس خواهید شد . همچنین پیراهن در تن شما فرم مناسبی نخواهد داشت .

اشتباه  چهارم : گذاشتن پیراهن کوتاه در شلوار

اگر فکر میکنید که با این راه استایل خود را مرتب نشان میدهید کاملا اشتباه میکنید . زیرا با خم شدن یا چرخیدن ، برخواستن و نشستن لباس شما از شلوارتان خارج شده و ظاهر شما را شلخته نشان میدهد و شما ممکن است در حضور جمع مجبور به مرتب کردن لباستان باشید . این مساله نشان میدهد که نباید پیراهن کوتاه را درون پیراهن قرار دهید . پیراهن کوتاه باید روی شلوار قرار بگیرد .این سبک مناسب جوانان است به علت کژوال بودن آن ، البته تی‌شرت و پلوشرت و بولیزهای بافت خارج از این قاعده قرار دارند . آن‌چه اینجا مد نظر است پیراهن های دکمه دار است . در هر صورت سعی نکنید پیراهن کوتاه را در جلسات رسمی به علت خطاهای احتمالی که در بالا گفته شده بپوشید . لباس رسمی شما پرستیژ شرکت و سازمان شما است . جدا از اینکه این کار ممکن است در جلسه یا در مقابل میزبان بی ادبی خطاب شود باعث میشود که بدن شما دیده . پس از این کار دست بکشید و پیراهن کوتاه را در شلوار نگذارید .

 

اشتباه پنجم : اندازه آستین بسیار بلند یا بسیار کوتاه است .

استاندارد اندازه آستین پیراهن تا انتهای مچ دست است . یعنی دقیقه جایی که دست که مچ وصل میشود . اگر اندازه آستین پیراهن از این استاندارد کمتر باشد ، هنگام پوشیدن کت ، آستین کت روی پیراهن قرار خواهد گرفت و حالت آن‎فرمال خواهد داشت .

در صورتی که در قوانین پیراهن هنگام پوشیدن به همراه کت و شلوار آمده است که آستین پیراهن باید نیم اینچ از آستین کت بلندتر باشد . هم چنین کوتاه یا بلند بودن آستین پیراهن هنگام دست دادن یا نوشتن ظاهر نامناسبی به خود خواهد گرفت . 

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.