شیک شو شیک بمان

بلاگ بررسی و معرفی بهترین سبک های لباس برای آقایان

شیک شو شیک بمان

بلاگ بررسی و معرفی بهترین سبک های لباس برای آقایان

کفش های رسمی

کفش از اجزای ثابت استایل و سبک پوششی به شمار میرود . در یک دیدار اولین چیزی که جلب توجه میکند کفش ها هستند . کفش ها نشانگر شخصیت افراد هستند پس بسیار مهم است بهترین  نوع کفش را متناسب با نوع سبک لباستان انتخاب کنید . بسته به نوع استایل کفش مناسب نیز متفاوت است که در ادامه بررسی میکنیم.

انواع کفش های رسمی

کفش آکسفورد : رسمی ترین و کلاسیک ترین نوع کفش cap toe axford نام دارد . این مدل کفش با بند های آن شناخته میشود .برروی این کفش سوراخ هایی برای عبور بندها قرار داده شده است که نشان اصلی این کفش ها هستند .این کفش زیبا به سادگی با کت وشلوار های رسمی ست میشود و انتخاب نهایی بسیاری از آقایان برای میهمانی ها و جلسات است . داشتن کفش آکسفورد برای همه آقایان واجب است به نسبت متریالی که در ساخت این کفش بکار میرود قیمت و ماندگاری بیشتری دارد .ناگفته نماند اگر متریال استفاده شده در این کفش ضمخت وضخیم باشد ازمیزان  رسمی بودن آن میکاهد .یک جفت کفش آکسفورد مشکی لازمه همه آقایان است چون که به راحتی با کت و شلوار و شلوار پارچه ای ست میشود .

علت نامگذاری این کفش به آکسفورد این است که این کفش را ابتدا دانشجویان دانشگاه آکسفورد مورد استفاده قرار داده اند و به همین نام نیز معروف شده است .این کفش تنوع رنگی بالایی دارد ؛اما4 رنگ عنابی ،مشکی،قهوه ای و عسلی معروف ترین رنگ های این کفش هستند .کفش آکسفورد در هر رنگی زیباست .ادریس البا که لقب  خوش پوش ترین مرد جهان  از مجلاتی مانند تایم و پیپل دریافت کرده است در جشنواره فرش قرمز با پوشیدن کفش آکسفورد سرمه ای توانست یک استایل بی نظیر خلق کند .براق بودن این کفش به رسمی بودن آن می افزاید.

کفش بروژ :کفش رسمی که بخاطر طراحی های سوزنی خود به راحتی با شلوار جین و پارچه ای نیز ست میشود. این کفش اسکاتلندی ایرلندی در رنگ های قهوه ای روشن و مشکی خود محبوبیت بیشتری دارد . این کفش مناسب جشن ها و میهمانی های دوستانه است از علت های محبوبیت سبک brogue این است که  استحکام و دوام خود را از دست نداده است و اگرچه مدل کلاسیک آن با چرم قهوه‌ای طراحی شده است اما در حال حاضر چندین رنگ، سبک و جنس شامل چرم براق و جیر از آن وجود دارد.در گذشته این کفش از پوست حیوانات تهیه میشد و برای خروج رطوبت از کفش بر روی آن سوراخ های ریزی ایجاد شده بود . با مرور زمان این سوراخ ها شکل تزئینی به خود گرفتند و بر اساس این روزنه ها به چهار دسته full brogue ، half brogue ، quarter brogue و lognwin brogue  تقسیم شدند .

ساده ترین مدل این کفش ها یک چهارم بروژ است( quarter brogue )  که از کمترین سوراخ های تزیینی برخوردار است و قسمت میانی آن کاملا ساده است. این مدل بهترین انتخاب برای محل کار و رفت و امدهای روزانه است . مدل رسمی دیگر این کفش نیم بروژ است که در قسمت پنجه با طرح های زیبایی تزیین شده است . به علت رسمی بودن این کفش میتواند جایگزین کفش آکسفورد شود . در ادامه این کفش ها کفش های تمام بروژ هستند که کل روی کفش با روزنه ها به صورت یک دست تزیین شده اند .این کفش مناسب میهمانی ها است و رسمی نیست . همچنین کفش باله دار بروژ که یک کفش تمام کار شده است نیز به علت غیررسمی بودن مناسب میهمانی ها و دیدار های دوستانه است . 

 کفش های بروژ را میتوان در ست ها و استایل های مختلفی استفاده کرد به عنوان مثال  میتوان آن را با انواع مختلفی از لباس‌ها از شلوارهای جین تنگ آبی و پیراهن‌های ساده‌ی یقه‌هفت تا شلوارها و پیراهن‌های کتان پوشید. امروزه حتی می‌توان بروژ کلاسیک را همراه با کت و شلوار مردانه  پوشید.

کفش بلاکر blucher

Blucher یک کفش استایلیش است که به خوبی دنیای رسمی و غیر رسمی را دربر می گیرد. ویژگی متمایز Bluchers این است که  یک زبانه باز دارند.و از تکه های بزرگ به همدوخته ساخته میشوند.

کفش دربی derby

کفشی شبیه به کفش آکسفورد که زبانه های بند آن آزاد میباشند و به کفش دوخته نمیشوند.این کفش عموما از جنس کتان یا چرم ساخته میشود .با کفش دربی به خوبی میتوان یه استایل اسپرت به همراه شلوار جین پوشید اما برای پوشیدن با کت و شلوار مناسب نیست.

کفش مانک استرپ monk strap

کفش مانک استرپ با سگگ های  فلزی آن شناخته میشود. انواع تک سگگ آن مناسب فضای رسمی هستند .این کفش به علت ظاهر کلاسیک آن امروزه کمتر مورد توجه جوانان  قرار میگیرد.این کفش در مقایسه با کفش دربی رسمی تر است اما کمتر مورد استفاده قرار میگیرد.

کفش لوفر loafer

نوعی کالج که مناسب روزهای گرم سال است .این کفش اگر با جنس چرم براق دوخته شود مناسب استفاده با کت و شلوار در مواقع رسمی غیر اداری است .این کفش بسیار راحت بوده و برای هر مکانی مناسب است . این کالج را میتوان با شلوار جین یا کتان نیز پوشید . این کفش به نسبت متریال خود هم میتواند رسمی باشد وهم در دسته غیر رسمی ها نیز جای بگیرد .کفش لوفر اگر رنگ تیره تری داشته باشد رسمی تر است


 

 

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.