شیک شو شیک بمان

بلاگ بررسی و معرفی بهترین سبک های لباس برای آقایان

شیک شو شیک بمان

بلاگ بررسی و معرفی بهترین سبک های لباس برای آقایان

ازتی شرت تا سوییشرت بررسی همه تیپ های پاییزه آقایان :

در پاییز فصل زیبای سال هستیم و همه آقایان به دنبال استایل های پاییزی برای خود می گردند. بسیاری از شما آقایان در همه فصول می خواهید که خوشتیپ باشید اما برای همه شما فصل پاییز فرق می کند و به نظر من می خواهید در این پاییز عاشقانه از تمامی فصول خوشتیپ تر باشید. اما شما که این مقاله را می خوانید معلوم است برای انتخاب تیپ های پاییزی خود دچار مشکل شده ای و در اینترنت به دنبال این می گردید که چگونه یک تیپ بسیار زیبا در فصل پاییز داشته باشید؟

خوب پس مقاله مناسبی را داری می خونی با ما همراه باش ، ما می خواهیم بهت کمک کنیم تا در این فصل بسیار زیبا برای خود با همه لباس ها از تی شرت تا سوییشرت یک استایل پاییزه بسیار زیبا بسازی.

فصل پاییز همیشه به گونه ای است که هوای مشخصی ندارد یعنی در بسیاری از  روزها می بینید که صبح ها سرد، ظهرها هوا گرم و عصر مجدد هوا سرد می شود. شما به همین دلیل مجبور هستید به صورت لایه ای لباس مردانه  بپوشید به گونه ای که اگر احساس گرما کردید یک لایه از لباس خود را در بیاوردید و اگر احساس سرما کردید باز بتوانید آن لایه از لباس خود را بر تن کنید. بهترین روش برای اینکار این اسـت کـه لباس مردانه نازک تر بـه بدنتان نزدیک تر باشد، بـه این منظور کـه لباس مردانه  نازک را اول بپوشید و سپس انواع ضخیم‌تر رابه تن کنید. فقط در اینجا توجه کنید که جز افرادی نباشید که ۵ لایه روی هم می‌پوشند. لایه‌ها را تا ۳ لایه حداکثر نگه دارید.

برخی از آیتم‌هایی که می‌توانید برای لایه بندی استفاده کنید (نه همه در همان لباس):

  • تی شرت‌های آستین بلند 
  • تی شرت‌های آستین بلند پولو
  • تی شرت‌های آستین بلند هنلی
  • پیراهن‌های مردانه دکمه دار
  • جلیقه‌های تک و جلیقه کت و شلوار
  • سویشرت و ژاکت‌های بافتنی
  • شال گردن

 

حال چه کنیم که هم این مورد را رعایت کنیم و هم یک لباس مردانه بسیار زیبا بپوشیم و هم اینکه یک مرد جذاب در پاییز زیبا باشیم ؟

ما به شما در این مقاله چند ست بسیاری زیبای پاییزی را معرفی می کنیم.

استایل های پاییزه مناسب :

استایل اول :

استایل روزمره پاییزی

شما برای داشتن یک استایل روزانه پاییزی نیازمند این هستید که استایل راحتی داشته باشید که در روز خسته تان نکند. شما می توانید برای داشتن این استایل روزانه دو لایه استفاده کنید. برای این استایل شما می توانید از یک شلوار جین تیره رنگ به همراه یک تی شرت یقه گرد طوسی یا سفید استفاده کنید. همچنین شما برای تکمیل این استایل می توانید از یک کت پنبه ای مومی استفاده کنید. این استایل با یک چکمه های پیاده روی مردانه و کمربند قهوه ای بافته فوق العاده می شود. شما در این استایل می توانید یک استایل فوق العاده جذاب با یک تی شرت داشته باشید. این استایل یک استایل پاییزه روزمره سبک است که به شما کمک می کند به راحتی در فصل پاییزی کارهای روزمره خود را نیز انجام دهید و از لباس های سنگین خسته نشوید.

 

 

استایل دوم :

استایل اولین قرار ملاقات :

شما برای این استایل نیز می توانید به 2 لایه اکتفا کنید. گاهی شما می خواهید در روزهای پاییزی یک قرار ملاقات بگذارید که اولین باز است مخاطب خود را می بینید. اولین چالش برای شما این خواهد بود که چه بپوشم ؟

شما برای این قرار ملاقات های خود در پاییز می توانید از شلوارهای جین چسبان تیره به همراه یک پیراهن مردانه آبی روشن کمک بگیرید. برای تکمیل لایه دوم استایل خود می توانید از یک ژاکت بافتنی سبز کمک بگیرید. و درآخر استایل پاییزه خود را با یک چکمه چوکا مردانه جیر آبی و یک کمربند قهوه ای تکمیل کنید. اگر می خواهید در نگاه اول در اولین قرار ملاقات خود بدرخشید بهتر است در این ست خود از یک عینک ویفرر نیز کمک بگیرید.

استایل سوم :

استایل رسمی روزمره :

حالا نوبت شما آقایانی است که در روز به دلیل موقعیت اجتماعی خود مجبور هستید که یک استایل رسمی پاییزه برای خود بزنید. خوب باید چه کرد که استایل پاییزی ما حالت رسمی به خود بگیرد ؟

شما برای داشتن یک استایل رسمی پاییزی می توانید از سه لایه استفاده کنید. شما به عنوان لایه اول در استایل خود باید یک پیراهن مردانه سفید و یا آبی روشن تن کنید و سپس به عنوان لایه دوم در این استایل شما می توانید یک ژاکت یقه هفت خاکستری بپوشید. و به عنوان لایه سوم که تمام رسمیت استایل شما به آن بستگی دارد می توانید از یک کت پاییزه بلند کمک بگیرید. شلوار خود را یک شلوار مخمل کبریتی زیتونی استفاده کنید.

استایل چهارم :

استایل اسپرت :

شما برای این استایل می توانید از یک شلوار جین و یک نیم بوت اسپرت کمک بگیرید. همچنین بهترین گزینه برای این استایل شما یک بودی و یا یک سویشرت است.

برای تکمیل این استایل خود می توانید از چکمه های قهوه ای تیره مردانه استفاده کنید و برای اینکه یک مرد جنتلمن تمام عیار باشید می توانید در آخر عینک کلاب مستر خود را به چشم بزنید.

و در آخر می خواهم به شما که تا پایان این مقاله ما را همراهی کرده اید جایزه ویژه بدهم.

و این هم یک سبک خاص به عنوان جایزه برای شما: کت و شلوار و چکمه رسمی :

شما به عنوان یک آقایی که می خواهید استایل پاییزتان خیلی خاص باشد می توانید از این استایل استفاده کنید اسستایل دو لایه پاییزه که شما قطعا در آن می درخشید.

آیتم های این استایل برای شما  عبارتست از :

  • چکمه‌های چلسی مردانه قهوه‌ای
  • کت و شلوار پشم شیشه‌ای کرم / قهوه‌ای روشن
  • پیراهن مردانه آبی نفتی
  • دستمال جیبی طرح دار بورگوندی (قرمز زرشکی)
  • کمربند چرمی قهوه‌ای

 

نیتجه گیری :

شما برای داشتن یک استایل بسیار زیبا در پاییز نیاز به این ندارید که حتما لباس خاصی را بخرید شما با حتی با یک تی شرت و کت خود می توانید یک استایل پاییز مناسب و زیبا برای خود رقم بزنید. شما فقط باید به یک سری نکات در تیپ های پاییزی خود دقت کنید. برای مثال یکی از آن نکات لایه ای لباس پوشیدن است.

 

 

 

 

استایلی مدرن با شلوار کتان مردانه

زمانی که از شلوار مردانه سخن میگوییم، شلوار کتان مردانه  جزو گزینه های اصلی بوده است. این شلوارها کارایی بسیاری دارند و در عین حال شیک و جذاب نیز هستند، از این رو به یک آیتم ضروری در استایل آقایان شده اند. شلوار کتان مردانه برای بسیاری از استایل ها از جمله  استایل های کژوال و روزمره  انتخاب مناسبی است. ناگفته نماند که برای استایل های رسمی نیز بسیار جذاب و کارا می باشد. اما یافتن و ست کردن شلوار کتان مردانه مناسب، می تواند به یک چالش و جستجوی بزرگ بزرگ تبدیل شود.  با نکاتی برای انتخاب مناسب ترین شلوار کتان مردانه و روش های ست کردن آن با شما همراه خواهیم بود.

امروز سبک خاصی از شلوار میان آقایان شیک پوش جا افتاده است. سبکی جدید و نوآورانه از شلوار کتان. این شلوارها که تقریبا کوتاه تر از شلوار های عادی دیگر هستند و رنگ های بسیار متنوع و زیبایی دارند به سرعت تمام بازار را فرا گرفت. این شلوار ها در زمان کوتاهی محبوبیت زیادی میان مردان جوان پیدا کردند، زیرا استایلی کاملا متفاوت و جذاب را پدید می آورند .

نکته بعدی در انتخاب شلوار کتان رنگ است. رنگ بسیار مهم است؛ اما انتخاب شلوارهای مناسب اندام، در اولویت قرار دارد. پس همیشه بر اساس فرم اندام خود شلوار کتان انتخاب کنید.

شلوارهای کتان فیت همیشه جذاب هستند. البته همه این را میدانیم که آنها نباید بیش از اندازه تنگ باشند. انتخاب شلوار کتان مردانه متناسب، به افزایش قد شما کمک خواهد کرد و همچنین با پیراهن های دکمه دار که درون شلوار قرار می گیرند، ترکیب بسیار مناسبی می سازد. همچنین ست این استایل خیلی ساده می باشد. از کمربندهای بافته شده نیز به عنوان آیتم اکسسوری استفاده کنید.

قد شلوارهای کتان هیچوقت نباید بیش از اندازه بلند باشد. شما میتوانید لبه شلوار خود را به صورت پاکتی تا بزنید تا ظاهری با پرستیژ تر داشته باشید. افزون بر این می توانید در لبه پایینی شلوار کتان خود، دکمه بگذارید تا با کفش های شما ست شود. خوب است بدانید که شلوارهای کوتاه می توانند جذاب باشند؛ اما نباید شلوارتان آنقدر کوتاه باشد که حالت کلاسیک خود را از دست بدهد.

این شلوار ها به خاطر رنگ های متنوع و چشمگیری که دارند، بسیار ترکیب پذیرند. با پوشیدن شلوار رنگ دلخواه خود و ست کردن یک پیراهن نخی راحت و هم چنین اضافه کردن یک کمربند و کفش هم رنگ، ست خود را تکمیل کنید.

در انتخاب رنگ این شلوار ها هیچ محدودیتی وجود ندارد.  اما رنگ های پرفروش عبارتند از آبی، قرمز، سفید، خاکی و صورتی و حتی سایه روشن و توناژ های دیگر از این رنگ ها.


رنگ خاکی، رنگی است که مناسب موقعیت های بسیاری می باشد. این شلوار با رنگ های خاکستری، قهوه ای و سفید بسیار زیبا به نظر می رسد.به تن کردن یک بلوز سفید به همراه این شلوار برای روز های گرم تابستانی بسیار مناسب می باشد.

به تن کردن رنگ قرمز این شلوار ها با یک پیراهن طرح دار و حتی یک پیراهن ساده سفید، برای تعطیلات و یا آخر هفته بسیار عالی است.

رنگ آبی و هم چنین سایه روشن این رنگ، با اکثر رنگ های دیگر ست می شود. این رنگ سبک کلاسیک را

بیشتر از رنگ های دیگر حفظ کرده است.


شلوار کتان رنگی مردانه

شلوار‌های کتان رنگی چند سالی است که مد شده است و بیشتر علاقمندان به این مدل مردان جوان هستند. در سال ۲۰۱۹ نیز مدل‌های جالب و شیکی از این سری از شلوار‌ها طراحی شده است.

شلوار کتان سبز و ارتشی

شلوار‌های کتان سبز و شلوار‌های چریکی در سال ۲۰۱۹ مد شده است و مدل های فراوانی از این شلوار‌ها را برندها در کالکشن خود افزوده بودند .


شلوار‌های کتان مردانه رنگ خنثی

شلوار‌های کتان به رنگ‌های سفید، خاکی، خاکستری و بژ از جمله شلوار‌هایی است که همه آقایان در هر سن و سالی می‌توانند از آن استفاده کنند.


شلوار کتان مشکی و سرمه‌ای

شلوار‌های کتان مشکی و سرمه‌ای هم از دیگر شلوار‌های پرطرفدار در بین مردان ایرانی است. 

 


 

چطور پوشت را با کراوات، کت و پیراهن ست کنیم ؟

یکی از مواردی که همیشه در استایل آقایان بسیار تاثیر گذار است اکسسوری مردانه است. اکسسوری ها همیشه باعث می شوند تا استایل شما بهبود پیدا کند. شما با یک پوشت می توانید در عرض 10 ثانیه جذاب تر به نظر برسید. پوشت ها باعث زیباتر شدن استایل شما می شوند اما به شرطی که بدانید از آن چطور استفاده کنید. مهم ترین نکته در پوشت ها این است که آقایان باید همیشه دقت کنند که پوشت ها را چگونه با لباس های خود ست کنند.

ما در این مقاله به شما کمک خواهیم کرد که چگونه پوشت خود را با رنگ دیگر اجزای لباس های خود ترکیب کنید و چگونه بتوانید پوشت خود را با کراوات، کت و پیراهن خود ست کنید ؟


پوشت چیست ؟


پوشت مردانه یا همان دستمال جیبی مردانه که شاید سال ها پیش به آن توجه کمتری می شد با این که نقش آن در استایل آقایان به اندازه بستن یک ساعت برند و یک عطر بسیار خوشبو حائز اهمیت است.

برای استفاده از پوشت شما محدودیت ندارید و می توانید در همه موارد و موقعیت ها از پوشت ها استفاده کنید. هنگامی شما یاد بگیرید چطور این دستمال را تا بزنید و با کراوات و دکمه سردست خود ست کنید تازه می بینید که بی جهت از این دستمال جیبی کاربردی استفاده نکرده اید.



چه مواقعی از پوشت استفاده کنیم ؟

اگر شما در یک روزی به مراسم رسمی دعوت شدید که این مهمانی آنقدر مهم بود که شما با هر اشتباه کوچکی در لباس پوشیدن باعث بی‌احترامی به میزبان و دیگر حضار در آن مراسم می شد ، باید یک اصل را حتما در انتخاب پوشت رعایت کنید و آن هم این است که دستمال جیب خود را با رنگی نزدیک به کت و شلوار انتخاب کنید و توجه کنید که آن را به صورت کلاسیک و ساده تا بزنید.

اما در شما نیز  می‌توانید از پوشتی داخل جیب خود استفاده کنید که مقداری تفاوت رنگی با رنگ کت و شلوار شما داشته باشد یا می تواند پوشت شما دارای طرح دایره‌ای سفید بر روی خود داشته باشد .

آقایان اگر می خواهند در این مراسم ها از کت و شلوارهای خاکستری و مشکی استفاده کنند یکی از گزینه ها برای انتخاب ، دستمال جیب تک‌رنگ مناسب برای کت خاکستری و مشکی شما است.


اما اگر این استایل بسیار زیبا را بخواهید فوق العاده تر و جذاب تر کنید می توانید از پوشت هایی استفاده کنید که دارای طرح های قرمز بر روی خود هستند. این پوشت ترکیب بی‌نظیری با کت سرمه‌ای ایجاد می‌شود.

اما بسیاری از آقایان همیشه فکر می کنند پوشت های سفید را می توانند در هر موقعیتی استفاده کنند اما باید بگویم که این جور نیست و شما باید این را بدانید که استفاده از پوشت سفید در مواقع رسمی توصیه می‌شود، اگر دستمال جیب سفید شما حاشیه رنگی دارد برای ست کردن با کت محل کارتان هم کاملا ایده‌آل خواهد بود.


پوشت باید با کراوات ست شود ؟

این دقیقا سوالی است که همیشه در ذهن آقایان در هنگام خرید پوشت ها به وجود می آید که آیا باید پوشت خود را با کراوات خود ست کنیم ؟

اگر بخواهیم به این سوال در یک کلمه پاسخ دهیم باید بگویم خیر. اصلا لازم نیست شما یک پوشت ست با کراوات خود بخرید. شما باید بدانید وظیفه یک دستمال جیب در کت برقراری تعادل و هارمونی در کل لباس های شما است، پوشت ها با ایجاد هماهنگی میان الگوهای تک‌تک اجزا لباس شما یا با ایجاد یک کنتراست رنگی به استایل شما یک زیبایی خاصی می بخشد.

در ست کردن پوشت ها باید توجه کنید مهم حفظ تعادل و هارمونی است. با این وجود ما به شما توصیه می‌کنیم اگر می‌خواهید که از دیگران در پوشیدن لباس‌های رسمی پیشی بگیرید، بهتر است به هنگام خرید پوشت و کراوات با هم گزینه مشابه بودن را کنار بگذارید.


چگونه پوشت را با کراوات، کت و پیراهن ست کنیم ؟


اکسسوری ها، تفاوتی شیک تر :

آقایان باید همیشه این را بدانند که اکسسوری ها فقط یک قطعه اضافه برای لباس های شما نیستند. بلکه آقایان برای رسیدن به یک استایل جذاب و مناسب باید از اکسسوری ها استفاده کنیم.


کراوات ساده با پوشت طرح دار :

آقایان برای ترکیب لباس های خود باید همیشه به درجات رسمی بودن و غیررسمی بودن توجه کنند. به بافت های لباس های خود نیز باید توجه کنید. برای مثال شما می توانید یک کت فاستونی را با یک کراوات بافت و یک پوشت ابریشمی ست کنید و ببینید که این ترکیب چقدر زیبا است.

شما برای ست کردن کراوات ساده خود با پوشت طرح دار باید توجه کنید که پیراهن خود را ساده ترین انتخاب کنید که رنگ پیراهن شما بهتر است سفید ، شیری و یا آبی روشن باشد زیرا این رنگ ها با هر نوع کراوات و پوشتی هماهنگی دارد.

رنگ کراوات شما در اینجا نقش بسیار مهمی را ایفا می کند و بعد از انتخاب رنگ کراوات شما باید پوشت خود را انتخاب کنید که باید حتما رنگ کراوات شما متضاد رنگ کراوات شما باشد یا با کراوات شما باید هارمونی داشته باشد. اما به هیچ عنوان نباید هم رنگ با کراوات شما باشد.


طرح کت شما اهمیت دارد :

شما فرض کنید که در این استایل یک کراوات راه راه را با یک دستمال جیبی (پوشت) هماهنگ کرده اید این ترکیب شما بسیار زیبا است اما به شرطی که کت خود را ساده انتخاب کنید. زیرا شما تصور کنید این استایل را با یک کت چهارخانه بزنید چقدر زشت می شود!


کراوات طرح دار و پوشت ساده :

برای اینکه نخواهیم درباره این طرح توضیحاتی بدهیم که شاید برای شما آقایان گیج کننده باشد شما را با یک مثال با این مدل آشنا می کنیم.

برای مثال ترکیب کت سرمه‌ای با پیراهن راه راه آبی کمرنگ را با یک کراوات زرد و آبی همراه کنید و در نهایت با یک پوشت زرد رنگ آن را کامل کنید.


ست کردن پیراهن طرح دار با پوشت :

شما آقایان وقتی یک پیراهن سبز و سفید یا نارنجی راه راه پوشیده‌اید، باید در همین محدوده‌ی رنگی باقی بمانید یا ترجیحاً از رنگ‌های تیره‌تر برای اکسسوری‌ها استفاده کنید. مثلا یک کراوات سرمه‌ای بهترین انتخاب در این مورد است. در مورد رنگ‌های روشن‌تر نیز، طرح‌های ساده توصیه می‌شود.

 

تفاوت کفش لوفر و کفش کالج در چیست؟

نام اصلی کفش کالج در واقع لوفر loafer می باشد. بدین معنی که تمام کفش هایی که آن ها را با نام کالج میشناسیم لوفر هستند. اما چرا به این کفش کالج گفته می شود. کاملا واضح نیست که چه کسی در ایران ابتدا به کفش لوفر نام کالج را اطلاق کرده است و مردم هم به سادگی آن را پذیرفته اند. در هر صورت نام اصلی این کفش لوفر است.


اما در اصل واژه کالج به چه معناست؟

کالج college واژه ای انگلیسی به معنای مدرسه عالی یا دانشکده است. به نظر می رسد که این کفش از این رو که انتخاب مناسبی برای فضای درسی و دانشگاه می باشد، کالج نام گرفته است. اما آن چه که واضح است این است که کفش کالج یا در واقع همان کفش لوفر لزوما فقط برای دانشگاه نیست. این کفش برای تمام موقعیت های غیر رسمی اعم از street style ، سفر ، دیدارها و ملاقات های دوستانه ، دانشگاه وتمام موقعیت های غیر رسمی میتوان پوشید.

نشانه ها و ویژگی های کفش لوفر

1.      اندازه پاشنه کفش لوفر نیم اینچ تا یک اینچ است.

2.      همواره قسمتی از پا مشخص و قوزک پا نمایان است.

3.      زبانه کفش به صورت  U  شکل به کفش دوخته شده است.

4.      از زیره محکمی برخوردارند

5.      بدون بند هستند


 

متریال مورد استفاده در کفش لوفر

از آنجایی که کفش لوفر برای STREET STYLE  مناسب است و نوعی کفش راحتی محسوب می شود، لزومی بر کیفیت بالای کفش نیست. اما ارزش آن را دارد که هزینه بالایی برای آن پرداخت کنید. در هر صورت اولین متریال انتخابی برای کفش لوفر چرم مصنوعی است. اما اگر مبنا بر این باشد که از کفش لوفر در موقعیتی رسمی استفاده شود باید کفشی بپوشید که در تهیه آن از چرم طبیعی استفاده شده است. چرم جیر و چرم ورنی نیز میتواند گزینه های پیشنهادی برای متریال کفش لوفر باشند.

 

 

چگونه رنگ کفش لوفر را ست کنیم؟

برای ست کردن کفش لوفر 3 پیش فرض وجود دارد که در ادامه بررسی میکنیم

 

ست کفش لوفر با کمربند

اگر رنگ کفش را با رنگ کمربند ست کنید ، رنگ پیراهنن و شلوار نیز باید تابع رنگ کفش وکمربند باشد. فراموش نکنید باید در هر حالتی هارمونی رنگی را رعایت کنید.

 

ست کردن رنگ کفش لوفر با لباس بالا تنه

بدین معنی که رنگ کفش لوفر و رنگ پیراهن ، تی شرت ، پولوشرت یا کت باید از یک رنگ باشند. ناگفته نماند که می توانند از دو تناژ مختلف یک رنگ باشند

 

مدل های مختلف کفش لوفر

کفش لوفر در انواع مدل های متفاوت تولید می شود

کفش لوفر مدل : تاسل

ویژگی خاص این مدل داشتن منگوله است که از جنس چرم طبیعی یا مصنوعی  می باشد.

کفش لوفرمدل : هورس بیت

داشتن یک قطعه ی فلزی ، مشخصه ی این مدل است.

کفش لوفر مدل : پنی

در این مدل یک باریکه ی چرمی بر بروی رویه کفش قرار گرفته است که داخل آن باریکه ی چرمی شکل نیم دایره یا لوزی یا شکل هایی از این دست قرار دارد.

کفش لوفر مدل : بلژیکی

قرار گرفتن گره ای کوچک به شکل پاپیون  بر روی کفش نشانه ی این مدل است.

کفش لوفر مدل : کلیته

یک تکه چرم چرم ریش ریش که بر روی رویه قرار گرفته است نشانه لوفر کلیته هست. جزئیات این مدل نسبت به دیگر مدل ها بیشتر است.

کفش لوفر مدل : مانک استرپ

لوفرهای سگک دار طرح بسیار خاصی دارند چون که طرح دو مدل کفش (مانک استرپ و لوفر) را یکجا دارند..

کفش لوفر ساده

در این مدل هیچ تزئین یا طرحی روی رویه ی کفش وجود ندارد و ساختار بسیار ساده ای دارند.